وي افزود: معاونت گردشگري بايد با کمک بخش خصوصي دانش روز را در بخشهاي مختلف صنعت گردشگري کشور نهادينه نمايد.
رئيس سازمان ميراثفرهنگي فعاليت بخش خصوصي در حوزه گردشگري را بر اساس مزيت نسبي و رقابتي يک ضرورت اجتنابناپذير خواند و يادآور شد: براي رقابتپذير شدن صنعت گردشگري کشور بايد نگاه ملي، منطقهاي و بينالمللي در بخشبندي بازارهاي هدف مورد توجه قرار گيرد.
رئيس سازمان ميراثفرهنگي، صنايعدستي و گردشگري در ادامه با اشاره به شعار روز جهاني گردشگري که گردشگري را عامل اصلي پيوند دهنده فرهنگها عنوان کرده اظهار داشت: اگر اين شعار در سپهر گفتمان بينالمللي خوب فهم شود شايد قرن بيست و يکم برخلاف قرن بيستم که قرني سرشار از جنگ، خونريزي، خشونت و اقدامات ضد بشري بود، قرن صلح، آزادي، عدالت، تکريم و تعظيم شأن والاي انساني باشد.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراثفرهنگي خاطر نشان کرد: طبيعي است که در اين اقيانوس مواج و پر جوشش ارتباطات بينالمللي، کشورها، ملتها و حوزههاي فرهنگي و تمدني که پتانسيل بيشتري براي جهانشمول شدن و گفتگوي جهاني دارند، از حاشيه نظامات اجتماعي جهاني به متن خواهند آمد.
دکتر «احمدزاده» اظهار داشت: اگر چه نظمهايي که در قرن بيستم در جهت ساماندهي مناسبات بين دول و ملتها شکل گرفت برآمده از مناسبات اقتصادي، امنيتي و سياسي بود ولي در قرن بيست و يکم با توجه به تجربههاي تلخ قرن بيستم و اينکه بشريت دچار خودآگاهي تاريخي شده است، مناسبات بر پايه ارتباطات ميانفرهنگي و چندفرهنگي تعريف خواهد شد.
رئيس سازمان ميراثفرهنگي کشور اظهار داشت: انقلاب اسلامي بر خلاف بسياري از انقلابهاي عالم، انقلابي برآمده از فرهنگ بود و هنر ما طي اين مدت بايد يک چهرهپردازي فرهنگي در سپهر گفتمان بينالمللي از قدر و منزلت مردمان اين سرزمين فرهنگخيز داشته باشد.
«احمدزاده» بخش گردشگري را يکي از پايههاي اصلي تعميمپذيري فرهنگ ايراني در مقياس منطقهاي و جهاني دانست و گفت: عليرغم وجود ظرفيتهاي بالاي فرهنگي، تمدني و ميراثي به دليل سيطره و امپرياليسم رسانهاي نظام سلطه اين ظرفيتهاي جهاني به درستي به ملتها معرفي نميشود.
معاون رئيس جمهور، با بيان اينکه مسافرت براي تعادلبخشي به نظام اجتماعي ضرورت دارد و مکانيزمي براي ايجاد تعادل رواني در نظام اجتماعي به شمار ميرود، اظهار داشت: بايد از ظرفيتهاي موجود به گونهاي بهرهمند شويم تا تراز را به نفع ورود گردشگران خارجي به ايران مثبت کنيم.
او با اعتقاد بر اينکه همه جاي ايران را بايد در حوزه گردشگري هدف قرار داد چرا که در تمامي استانها مزيتهاي نسبي و رقابتي وجود دارد، اظهار داشت: بايد با کمک معاونت سرمايهگذاري براي مناطق نمونه گردشگري برنامهريزي و تصميماتي گرفته شود تا مزيت نسبي در تمامي استانها ايجاد کنيم.
/117
انتهای پیام/