سياست‌هاي سه گانه گسترش بسته بندي صنايع‌دستي تشريح شد

«ويدا توحدي» در گفتگو با خبرنگار ميراث آريا (chtn)، ضمن اعلام اين خبر افزود: کارگروه بسته بندي معاونت صنايع‌دستي کشور از مردادماه سال جاري فعاليت خود را در اداره کل توسعه و ترويج آغاز کرده است.

او تصريح کرد: تشريح سياست‌هاي سه گانه گسترش بسته بندي صنايع‌دستي از اقدامات موثر اين کارگروه در ماه‌هاي اخير به شمار مي‌آيد.

سرپرست اداره کل توسعه و ترويج اين معاونت ادامه داد: سياست‌هاي سه گانه گسترش بسته بندي صنايع‌دستي طبق بررسي‌هاي اين کارگروه به ترويجي، تشويقي و اجباري تقسيم شده است.

«توحدي» بيان داشت: براساس همين سياست‌ها حفظ جايگاه، ارج گذاري و تشخص بخشي به محصولات صنايع‌دستي به سبب ايجاد بسته بندي، افزايش اقبال، فروش و صادرات محصولات صنايع‌دستي از اين طريق به عنوان يک جاذبه و مزيت، ايجاد و بهبود بسته بندي محصولات صنايع‌دستي با هدف حفظ توان رقابت در بازارهاي بين‌المللي و ايجاد فرهنگ بسته بندي توليدات صنايع‌دستي از سوي توليدکنندگان، صادر کنندگان و فروشندگان به عنوان اهداف بلند مدت تعيين شده است.

به گفته اين مقام مسوول ترغيب و ترويج خريد محصولات صنايع‌دستي داراي بسته بندي در خريداران داخلي و خارجي در کنار سامان بخشي و تجميع اقدامات پراکنده صورت پذيرفته در حوزه بسته بندي محصولات و هويت سازماني و شناسنامه دار کردن محصولات صنايع‌دستي از طريق بسته بندي نيز بخشي ديگر از اهداف بلند مدت را تشکيل مي‌دهند.

او با اشاره به اينکه با تشريح اين سياست‌ها همچنين برنامه‌هاي عملياتي بسته بندي توليدات صنايع‌دستي نيز توسط اين اداره کل ارائه شد، اظهار داشت: 10 برنامه عملياتي با هدف ترويج فرهنگ به کارگيري بسته بندي در توليد صنايع‌دستي تهيه و تدوين شده است.

سرپرست اداره کل توسعه و ترويج معاونت صنايع‌دستي در ادامه تأکيد کرد: برنامه ريزي براي برگزاري کارگاه و نشست‌هاي منطقه‌اي آموزش و ترويج بسته بندي، در اختيار قراردادن نمونه و طرح‌هاي مطالعاتي بسته بندي 33 محصول صنايع‌دستي جهت بهره‌مندي استان‌ها، برگزاري دوره‌هاي آموزش بسته بندي توليدات صادراتي بومي استان جهت فراگيري شاغلان صنايع‌دستي و برنامه ريزي براي بهره‌گيري از پروژه‌ها و پايان نامه‌هاي دانشجويي رشته‌هاي طراحي صنعتي و گرافيک با موضوع طراحي بسته بندي توليدات شاخص صنايع‌دستي به تفکيک استان‌ها اين برنامه‌هاي عملياتي را شامل مي‌شود.

«توحدي» در ادامه اظهار داشت: همچنين تخصيص غرفه‌هايي در نمايشگاه‌هاي صنايع‌دستي به نمايش و فروش توليدات داراي بسته بندي و اولويت دادن به فروشگاه‌هاي برخوردار از محصولات همراه بسته‌ بندي براي معرفي به بانک‌ها و ارگان‌هاي دولتي جهت خريد هدايا و جوايز در ميان طرح‌هاي عملياتي لحاظ شده است.
111/

انتهای پیام/

کد خبر 1390072417