سفير کرهجنوبي در ايران همچنين بر سفر گردشگران کرهاي به ايران تاکيد کرد و افزود: «اميدواريم حضور فعالان بخش خصوصي ايران، از جمله هلدينگ گردشگري مارکوپولو که تا کنون تلاشهاي مناسبي در اين زمينه صورت داده است، تبادل گردشگر بين دو کشور را بهراحتي امکانپذير کند.»
او به اشتراکات فرهنگي ميان ايران و کرهجنوبي اشاره کرد و گفت: «فرهنگ و رسوم مردم کرهجنوبي در زندگي همراه با جاذبههاي منحصر به فرد تاريخي و طبيعي، جذابيتهاي فراواني براي گردشگران ايراني دارد، و مشتاقانه منتظريم تا فعاليت جديتر بخش خصوصي صنعت گردشگري ايران و کرهجنوبي، امکان تبادل گردشگر بين دو کشور را فراهم آورد.»
«هونگ سيونگ هون»، مدير منطقهاي سازمان جهانگردي کره جنوبي از پيگيري فصل مشترک همکاريهاي گردشگري بين ايران و کره جنوبي خبر داد و با اشاره به آمار سفر ايرانيان به کره جنوبي، گفت: «استقبال ايرانيها از سفر به کره جنوبي در مقايسه با سال ۲۰۰۹ ميلادي حدود ۷ درصد رشد داشته است و ۶ هزار و ۲۲۵ هزار ايراني در سال گذشته ميلادي به کرهجنوبي سفر کردهاند.»
مدير منطقهاي سازمان جهانگردي کرهجنوبي با ابراز خوشحالي از افزايش سفر ايرانيها به کره جنوبي، تاکيد کرد: «سازمان جهانگردي کرهجنوبي در سالهاي گذشته همواره به دنبال راهکاري مناسب براي افزايش همکاريهاي متقابل با بخش خصوصي صنعت گردشگري ايران بوده و تلاش کرده است زيرساختهاي موجود در صنعت گردشگري خود اعم از زيرساختهاي مدرن، خدمات سنتي، زيرساختهاي اقامتي و... را به بهترين شکل به فعالان خصوصي گردشگري ايران معرفي کند.»
«حسن تقيزاده انصاري»، مديرعامل هلدينگ گردشگري مارکوپولو، نيز در حاشيه اين نشست و در گفتوگو با خبرنگاران، کشورهاي شرق آسيا خصوصا کرهجنوبي را بازاري مستعد براي توسعه روابط گردشگري دوسويه معرفي کرد و افزود: «اشتراکات گسترده فرهنگي حوزه تمدني مشرقزمين و نيز حجم بالاي مبادلات اقتصادي دو کشور که در سطحي مطلوب و رو به رشد قرار دارد، اين اميدواري را ايجاد ميکند که در حوزه صنعت گردشگري نيز همکاريها به صورت جدي افزايش يابد.»
انصاري اظهار داشت: «آمارهاي بانک مرکزي کرهجنوبي حاکي از آن است که سقوط ارزش واحد پولي رايج اين کشور در برابر دلار طي ماههاي گذشته، رتبه گردشگري اين کشور را در ماه اوت افزايش داده و درآمد کره از صنعت گردشگري در ماه اوت به 1.14 ميليارد دلار رسيده که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 44 درصد افزايش داشته است.»
او افزود: «تحليل اين آمارها در شناخت بهتر بازارهاي هدف به ما کمک ميکند و اميدواريم با برنامهريزي درست بخش خصوصي بهعنوان موتور محرکه صنعت گردشگري کشور و نيز حمايت موثر دولت که ميتواند در قالب امضاي تفاهمنامههاي تسهيلکننده و در نظر گرفتن بودجه مناسب براي معرفي جاذبههاي توريستي ايران در رسانههاي کره با همراهي بخش خصوصي شکل گيرد، بتوانيم از بازارهاي سنتي گردشگري ايران به سمت بازارهاي جديد حرکت کنيم .»
در ادامه اين نشست، «شفيق ابراهيم»، مدير بازاريابي کرهجنوبي در دبي، جاذبهها و زيرساختهاي گردشگري اين کشور را به حاضران معرفي کرد و پس از آن مدير منطقهاي سازمان جهانگردي کره جنوبي به سوالات فعالان گردشگري ايران و نمايندگان دفاتر خدمات مسافرتي پاسخ داد.
/115
انتهای پیام/