«ويدا توحدي» ادامه داد: طي اين جلسه، بر اهميت حضور بخش خصوصي در کنار بخش دولتي در تدوين و اجراي سياستهاي برندينگ نيز تاکيد شد ضمن اين که اهميت برگزاري برنامههاي مرتبط براي پيشبرد اهداف برندسازي و بهرهبرداري از قوانين موجود برند و متناسبسازي آنها با حوزه صنايعدستي نيز مورد تاکيد قرار گرفت.
وي تصريح کرد: الزامات برندينگ از جمله بستهبندي، دارا بودن نشان تجاري، استاندارد سازي مواد اوليه و کارگاهها هم بررسي شد. همچنين تجديد نظر در خصوص بررسي صدور کارتهاي صنعتگري همزمان با برند سازي و تعيين سرفصلهاي ويژه در اعتبارات ملي براي سياستهاي حمايتي برند در دستور کار قرار گرفت.
سرپرست اداره کل توسعه و ترويج اين معاونت با اشاره به اين که نشست مذکور مصوباتي را به همراه داشت، اظهار داشت: مقرر شد اهداف و شرح وظايف کارگروه در قالب فرمت کارگروه تعيين و براي اعضا ارسال شود.
توحدي افزود: همچنين قرار شد کارگاه آموزشي نيز با دعوت از استادان متخصص در اين حوزه براي اعضاي کارگروه، توليدکنندگان، صادرکنندگان و بنگاههاي داراي برند با هدف بررسي و ارائه راه حل تا پايان آبانماه برگزار شود.
اين مقام مسوول با بيان اين که تهيه پيشنويس طرح جامع برند ملي و محصولي صنايعدستي از سوي اين معاونت نيز مراحل نهايي را پشت سر ميگذارد، گفت: ارسال اين پيشنويس به منظور اعلام نظر و تدوين طرح نهايي مورد تصويب قرار گرفت.
وي در ادامه به ميراث آريا اظهار داشت: بر اساس استراتژي برنامه پنجساله، مقرر شد ضرورتها براي اخذ اعتبار در حوزه برندينگ به رياست سازمان ميراثفرهنگي کشور اعلام شود.
سرپرست اداره کل توسعه و ترويج معاونت صنايعدستي با تاکيد بر اين که اعضاي اين کارگروه درباره برگزاري کارگاه آموزشي برندسازي به صورت منطقهاي نيز به نتيجه رسيدند، يادآور شد: قرار شد دوره آموزشي تخصصي برند از سوي سازمان توسعه تجارت براي معاونان استانها برگزار شود.
111/
انتهای پیام/