تجليل از تلاش برندهاي گردشگري کشور در راستاي جذب بيشتر گردشگر

به گزارش ميراث‌آريا (chtn)، به نقل از کميته اطلاع‌رساني جشنواره برند در گردشگري، دکتر «احمد روستا» رئيس کميته علمي سمينار و جشنواره و عضو هيأت علمي دانشگاه شهيدبهشتي در اين زمينه اظهار داشت: در دنياي امروز شناسه يا برند يک ضرورت انکارناپذير است و با توجه به اهميت، ارزش و جايگاه صنعت گردشگري در فعاليت‌هاي اقتصادي و شرايط رقابتي حاکم بر آن، هر نوع هزينه و تلاش براي برند و برندينگ يا مديريت شناسه و برند، نوعي سرمايه‌گذاري بلندمدت و ارزشمند است که باعث برتري، مزيت و منفعت خواهد شد.

روستا افزود: با توجه به اين که شناسه يا برند نوعي آشناي ناشناس در صنعت گردشگري است، معنا، مفهوم و برداشت‌ها در مورد آن بسيار متنوع و پراکنده است، از فعالان، علاقه‌مندان و دلسوزان درخواست مي‌شود تا ضمن خودداري از هرگونه هيجان‌زدگي سعي کنند تا با رويکردي علمي و سيستمي به آن بپردازند.

وي گفت: برگزاري دوره‌هاي گوناگون آموزشي، همايش‌هاي تخصصي در نقاط مختلف کشور و ترويج فرهنگ، شناسه و برند توسط رسانه‌هاي گوناگون و جهت‌گيري و هدايت امور توسط نهادهاي قانوني، حقوقي، حمايت و نظارت بر پديده برند توسط سازمان‌هاي متولي و تشکل‌هاي گوناگون، به‌ويژه بخش‌خصوصي واقعي و فعال کشور و استفاده از تخصص و تجربه کارشناسان، دانشگاهيان، پژوهشگران و صاحب نام‌هاي صنعت و تجارت از جمله مواردي هستند که نبايد از آنها به سادگي گذشت.

عضو هيات علمي دانشگاه شهيدبهشتي تاکيد کرد: اگر برند و شناسه در صنعت گردشگري در همه زمينه‌ها و فعاليت‌ها جدي گرفته شود و به درستي هدايت شود، در سال‌هاي آينده شاهد تحولي مناسب در اين صنعت خواهيم بود؛ زيرا عصاره مديريت شناسه و برند، کيفيت برتر، خدمت بهتر، جذابيت و آمادگي براي گسترش بيشتر گردشگري، جذب و جلب گردشگران داخلي و خارجي در فضاي رقابتي خواهد بود.
/115

انتهای پیام/

کد خبر 1390082136