روستا افزود: با توجه به اين که شناسه يا برند نوعي آشناي ناشناس در صنعت گردشگري است، معنا، مفهوم و برداشتها در مورد آن بسيار متنوع و پراکنده است، از فعالان، علاقهمندان و دلسوزان درخواست ميشود تا ضمن خودداري از هرگونه هيجانزدگي سعي کنند تا با رويکردي علمي و سيستمي به آن بپردازند.
وي گفت: برگزاري دورههاي گوناگون آموزشي، همايشهاي تخصصي در نقاط مختلف کشور و ترويج فرهنگ، شناسه و برند توسط رسانههاي گوناگون و جهتگيري و هدايت امور توسط نهادهاي قانوني، حقوقي، حمايت و نظارت بر پديده برند توسط سازمانهاي متولي و تشکلهاي گوناگون، بهويژه بخشخصوصي واقعي و فعال کشور و استفاده از تخصص و تجربه کارشناسان، دانشگاهيان، پژوهشگران و صاحب نامهاي صنعت و تجارت از جمله مواردي هستند که نبايد از آنها به سادگي گذشت.
عضو هيات علمي دانشگاه شهيدبهشتي تاکيد کرد: اگر برند و شناسه در صنعت گردشگري در همه زمينهها و فعاليتها جدي گرفته شود و به درستي هدايت شود، در سالهاي آينده شاهد تحولي مناسب در اين صنعت خواهيم بود؛ زيرا عصاره مديريت شناسه و برند، کيفيت برتر، خدمت بهتر، جذابيت و آمادگي براي گسترش بيشتر گردشگري، جذب و جلب گردشگران داخلي و خارجي در فضاي رقابتي خواهد بود.
/115
انتهای پیام/