مقدم با تاکيد بر اينکه بدون کمک رسانهها در کشور نميتوان فرهنگ برندسازي را جاري ساخت، گفت: رسانهها بايد پيگير و نسبت به اين مهم حساسيت ويژه نشان دهند تا اهميت برندسازي در کشور مشخص شود؛ هيچکشوري در دنيا بدون کمک بخش دولتي قادر به برندسازي نبوده است، در واقع بودجه لازم براي اين پروژه در توان بخش خصوصي نيست.
وي با بيان اينکه مردم پس از دولت نقش مهمي در راستاي برندسازي دارند، اظهار داشت: زماني که از طريق رسانهها به ملت آگاهي داده شود که ساخت برند چه ميزان در افزايش درآمد و بهبود وضعيت مردم موثر است خود مردم در اين زمينه قدم بر ميدارند.
دبير سمينار و جشنواره برند در گردشگري متذکر شد: نخستين قدم در راه ساخت برند تحقيق روي بازار هدف و دومين تشخيص نيازهاي ذهني مخاطبان است؛ برند بسيار فراتر از برند ملي گردشگري است و اگر بخواهيم تنها به برند ملي بپردازيم در حق موسسات و مصرفکنندگان ظلم شده است.
وي در ارزيابي برندهاي ايراني متذکر شد: ما در ايران برند داريم، ولي برندها محلي هستند و براي قشر خاصي به عنوان برند مطرح شده و به سمت ملي و جهاني شدن نرفتهاند.
/115
انتهای پیام/