برند هتل نماد کيفيت برتر در خدمات است

به گزارش ميراث‌آريا (chtn)، «جمشيد حمزه‌زاده» با اشاره به وجود هتل‌هايي در ايران که به سبب ارائه خدمات مناسب، نام آن‌ها در صنعت هتلداري نامي آشناست، گفت: گروه هتل‌هاي پارس، پارسيان، هما و لاله را مي‌توان از جمله اين هتل‌ها دانست.

وي ادامه داد: مطرح شدن يک هتل به عنوان يک برند به اين معني است که اين هتل از اقبال خوبي در ميان مردم برخوردار بوده و ميان مشتريان اعتبار کسب کرده است. ارائه خدمات باکيفيت، لوکس و ويژه در هتل‌ها از عواملي است که نام هتل را در ميان ديگر هتل‌ها برجسته مي‌کند.

حمزه‌زاده در کنار اين عامل، تعدد شعبات را در برندسازي هتل‌ها بسيار مهم دانست و خاطرنشان کرد: از آن‌جا که هتل‌هاي زنجيره‌اي امکان بيشتري براي معرفي محصولات و خدمات دارند، به فراخور آن به برندشدن نزديک‌تر هستند، اما زنجيره‌اي بودن يک هتل تنها شرط برند بودن آن نيست، چراکه هتل در صورت ارائه خدمات خوب و مکفي به ميهمانان مي‌تواند نام خود را به عنوان يک برند مطرح کرده با ديگر هتل‌ها رقابت کند.

مديرعامل شرکت سرمايه‌گذاري گروه هتل‌هاي پارس با بيان اين‌که رقابت ايجاد شده بين هتل‌ها در زمينه برندسازي بسيار موثر است، توضيح داد: اين رقابت باعث مي‌شود هتل‌ها خدماتشان را به سطوح استانداردهاي برند نزديک کنند. در زمينه قيمت‌ها نيز هتل‌ها با قيمت‌هاي شناور مي‌توانند در برخي ايام که درصد اشغال هتل‌ها پايين مي‌آيد از حداقل قيمت‌ها استفاده کنند و روي نرخ خاص مصوب، هرقدر که مي‌توانند تخفيف بگذارند.

حمزه‌زاده اضافه‌کرد: بسياري از هتل‌ها که به مرحله برندسازي رسيده‌اند، مي‌توانند به برندفروشي بپردازند و به ديگر هتل‌ها در زمينه تبليغات، بازاريابي و رزرواسيون خدمات بدهند.

به گفته وي، فروش برند به نوعي همان اعطاي نمايندگي به ديگر هتل‌هاست که گروه‌ها را ملزم مي‌کند مطابق با شرايط و مصالح آن هتل خاص عمل کنند. اين اتفاق مانند بسياري صنايع در صنعت هتل‌داري نيز ديده مي‌شود و هتل‌هاي مطرح اسم و امتياز خود را به ديگر هتل‌ها تعميم مي‌دهند.
/115

انتهای پیام/

کد خبر 1390090247