وي ادامه داد: کشور ايران نيز با برخورداري از انواع جاذبههاي مهم گردشگري ميتواند نقش بسيار مهمي از نظر اقتصادي و علاوه بر آن از ديدگاه معرفي خود به عنوان فرهنگي مستقل در دنياي امروز ايفا کند.
فعالي با بيان اين که موفقيت در صنعت گردشگري آسان نيست و نميتوان آن را بدون توجه به برخي عوامل موثر به دست آورد، اظهار داشت: از عواملي که ميتواند صنعت گردشگري کشور را توسعه و بهبود ببخشد، بکارگيري ابزارها و فاکتورهاي موثر بازاريابي و تبليغات است.
وي خاطرنشان کرد: صنعت گردشگري وابسته به خدمات و محصولات است و تمامي محصولات نيازمند تلاشي هدفمند براي تبليغات و برندسازي هستند تا از اين طريق در جذب گردشگران و دنياي رقابتي موفقيت کسب کنند.
فعالي يادآور شد: برندسازي مقاصد گردشگري به معناي چگونگي درک ذهني مصرفکنندگان از مقصد است و تلفيق ويژگيهايي همچون محصولات، خدمات، تکنولوژي، آموزش و سرمايهگذاري که با مقصد مورد نظر عجين شده است.
وي ادامه داد: برند شامل تمامي تعهداتي است که سازمانها از طريق ابزار گوناگون ارتباطي به بازارهاي هدف خود منتقل ميکنند و يا مفهومي از ترکيب يکپارچه اطلاعات و تجاربي است که موجب تمايز يک محصول از رقبا ميشود.
فعالي با بيان اين که برندها نمايندگان فرهنگ سرمايهداري و بهترين ابزار تمايز سازمانها و محصولات از يکديگر هستند، اظهار داشت: برندسازي تعهدي براي مصرفکننده، توقعي براي انجام اين تعهد و علامتي از يکپارچگي و شهرت است.
وي تصريح کرد: مشتريان از اطلاعاتي که يک برند ارائه ميدهد ميتوانند به عنوان ابزاري براي انتخاب محصول که بتواند نيازهاي آنان را برآورده کند، بهره ببرند.
فعالي يادآور شد: مسوولان گردشگري بايد توجه داشته باشند که مخاطبان چگونه مقصد سفر را درک کردهاند و با توجه به اين موضوع به ترسيم چشماندازها و ماموريتهاي مرتبط با برندسازي اقدام کنند.
وي خاطرنشان کرد: برند ايجاد يک تعهد حياتي است که حاصل پيوند افراد با مکان و انتظار آنها است به طوريکه هرقدر کنترل کيفيت بالا رود، مشتريان وفادار افزايش خواهند يافت.
/115
انتهای پیام/