ضرورت تامين زيرساخت‌ها براي تعريف برند صنايع‌دستي

به گزارش ميراث آريا (chtn)، مديرعامل و رئيس اتحاديه سراسري صنايع‌دستي کشور در جريان نخستين کارگاه آموزشي مديريت برند صنايع‌دستي افزود: ورود به دنياي تازه تجارت و استفاده از امکانات و ظرفيت‌هاي موجود، نيازمند تعريف برند صنايع‌دستي است.

«منوچهر عبدلي» تصريح کرد: کارگاه‌هاي آموزشي مديريت برند در صنايع‌دستي، مقدماتي از اصل بازاريابي و اهميت برند را مطرح مي‌کند.

رئيس اتحاديه سراسري صنايع‌دستي کشور ادامه داد: با توجه به اين که مقوله برند مي‌تواند براي کالاهاي صنايع‌دستي ارزش‌آفريني به همراه داشته باشد، بايد زيرساخت‌هاي لازم براي تعريف آن تامين شود.

وي اضافه کرد: برند زمينه‌ساز سودآوري و رونق بنگاه‌هاي کوچک و بزرگ صنايع‌دستي خواهد شد.

اين مقام مسوول با اشاره به اين که صنايع‌دستي ايران ارزش و شخصيت لازم براي برندسازي را دارد، اظهار داشت: با اين وجود هنوز ساختار سازمان‌يافته‌اي از اين مقوله حمايت نکرده است.

عبدلي تاکيد کرد:‌ هم‌اکنون 21 برند مطرح و خوش‌نام در سراسر جهان وجود دارد که 12 برند در آمريکا، 3 برند در ژاپن، 3 برند در آلمان و مابقي در ديگر کشورهاي جهان برترين و با کيفيت‌ترين محصولات را ارائه مي‌کنند.

در ادامه اين کارگاه سرپرست اداره کل توسعه و ترويج معاونت صنايع‌دستي نيز با بيان اين که برند خوش‌نامي را براي کالاهاي مختلف رقم مي‌زند، گفت: اگر ادعا داريم که تنوع صنايع‌دستي ايران در جهان حرف اول را مي‌زند، بايد با ايجاد برند براي صنايع‌دستي کشور اعتبار هويتي کسب کنيم.

«ويدا توحدي» افزود: در راستاي ترويج مبحث برند صنايع‌دستي، برگزاري دوره‌ها و کارگاه‌هاي آموزشي با حضور استادان سرشناس مورد توجه قرار گرفته است.

وي خاطرنشان کرد: اين برنامه‌هاي آموزشي تاکنون در حوزه داوري‌هاي مهر اصالت و بسته‌بندي صنايع‌دستي به عنوان مهم‌ترين زيرساخت‌هاي برند اجرايي و نتايج مثبتي نيز کسب شده است.

به گزارش ميراث آريا تا به حال 8 کارگاه مهر اصالت و 4 کارگاه آموزشي ترويجي بسته‌بندي صنايع‌دستي به ميزباني استان‌هاي مختلف کشور برگزار شده است.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1390092947