«منوچهر عبدلي» تصريح کرد: کارگاههاي آموزشي مديريت برند در صنايعدستي، مقدماتي از اصل بازاريابي و اهميت برند را مطرح ميکند.
رئيس اتحاديه سراسري صنايعدستي کشور ادامه داد: با توجه به اين که مقوله برند ميتواند براي کالاهاي صنايعدستي ارزشآفريني به همراه داشته باشد، بايد زيرساختهاي لازم براي تعريف آن تامين شود.
وي اضافه کرد: برند زمينهساز سودآوري و رونق بنگاههاي کوچک و بزرگ صنايعدستي خواهد شد.
اين مقام مسوول با اشاره به اين که صنايعدستي ايران ارزش و شخصيت لازم براي برندسازي را دارد، اظهار داشت: با اين وجود هنوز ساختار سازمانيافتهاي از اين مقوله حمايت نکرده است.
عبدلي تاکيد کرد: هماکنون 21 برند مطرح و خوشنام در سراسر جهان وجود دارد که 12 برند در آمريکا، 3 برند در ژاپن، 3 برند در آلمان و مابقي در ديگر کشورهاي جهان برترين و با کيفيتترين محصولات را ارائه ميکنند.
در ادامه اين کارگاه سرپرست اداره کل توسعه و ترويج معاونت صنايعدستي نيز با بيان اين که برند خوشنامي را براي کالاهاي مختلف رقم ميزند، گفت: اگر ادعا داريم که تنوع صنايعدستي ايران در جهان حرف اول را ميزند، بايد با ايجاد برند براي صنايعدستي کشور اعتبار هويتي کسب کنيم.
«ويدا توحدي» افزود: در راستاي ترويج مبحث برند صنايعدستي، برگزاري دورهها و کارگاههاي آموزشي با حضور استادان سرشناس مورد توجه قرار گرفته است.
وي خاطرنشان کرد: اين برنامههاي آموزشي تاکنون در حوزه داوريهاي مهر اصالت و بستهبندي صنايعدستي به عنوان مهمترين زيرساختهاي برند اجرايي و نتايج مثبتي نيز کسب شده است.
به گزارش ميراث آريا تا به حال 8 کارگاه مهر اصالت و 4 کارگاه آموزشي ترويجي بستهبندي صنايعدستي به ميزباني استانهاي مختلف کشور برگزار شده است.
111/
انتهای پیام/