مسافران در فرودگاه‌هاي ژاپن بازرسي بدني مي‌شوند

به گزارش ميراث آريا (chtn)، بر اساس اين قانون که از ماه آوريل سال آينده به صورت رسمي به اجرا درخواهد آمد، حدود 10 درصد از مسافران فرودگاه‌هاي بين‌المللي ژاپن در هنگام ورود يا خروج به صورت تصادفي مورد بازرسي بدني قرار خواهند گرفت.

به گفته يکي از مقامات فرودگاهي ژاپن، علاوه بر افراد لوازم همراه آن‌ها هم بازرسي خواهد شد؛ اما به صورت دقيق چگونگي انتخاب اشخاص براي بازديد مشخص نشده است.

وزير سرزمين،‌ زيرساخت،‌ حمل و نقل و گردشگري ژاپن گفت: اين اقدام به منظور شناسايي تجهيزات يا آلات تروريستي شامل مواد منفجره يا سلاح‌هايي است که توسط دستگاه‌هاي فلزياب يا اسکنرهاي موجود در فرودگاه‌ها قابل تشخيص نيستند.

به گفته وي مسافران خروجي در هنگام عبور از گيت‌هاي بازرسي معمولا توسط دستگاه‌هاي اسکنر بازديد بدني مي‌شود اما اين کار به صورت دقيق‌تر براي بخش محدودي از مسافران صورت مي‌پذيرد.

به گزارش ميراث آريا، استفاده از دستگاه‌هاي اشعه‌ايکس امروزه به جز کشورهاي اتحاديه اروپا در کشورهايي همچون آمريکا، کره‌جنوبي و هلند رايج است، اما تاکنون در ژاپن با وجود تصويب در ماه دسامبر سال گذشته انجام نشده است. برخي علت ‌آن را گران بودن دستگاه‌ها و برخي ديگر خطرناک بودن آن‌ها به دليل اشعه‌هاي راديواکتيوي دانسته‌اند.

با اين وجود دولت ژاپن با اتکا به روند موجود در کشورهاي مختلف اروپايي و آمريکايي در انجام بازديد‌هاي بدني 10 تا 15 درصد از مسافران فرودگاهي، درصدد اجراي اين روش براي جلوگيري از اقدامات تروريستي احتمالي است.
/109

انتهای پیام/

کد خبر 1390100738