وي با اشاره به اين که بايد پذيرفت زندگي پرشتاب و پرتراکم معاصر مجالي براي زيست زيباي جامعه اکنون باقي نميگذارد، اظهار داشت: اين اتفاق گريزناپذير هرگونه رابطه معرفتشناسانه و زيباشناسانه انسان معاصر را با اشيا و آثار پيرامون خود از بين ميبرد.
اين کارشناس تصريح کرد: صنايع دستي با الهام از حس زيباشناسانه و معرفتشناسانه توليد کننده خود ميتواند اين خلا غيرقابل انکار زندگي معاصر را جبران کند.
شيرچي ادامه داد: برهمين اساس آثاري از صنايع دستي و هنرهاي بومي ايران که انتقالدهنده اين ويژگيها باشند در خارج از کشور نيز با استقبال بيشتري مواجه ميشوند.
وي اضافه کرد: فرشها و گليمهاي ذهنيباف عشاير و ايلات ايراني و همينطور آثار صنايع دستي قديمي که اغلب در سي يا چهل سال پيش توليد شدهاند برتري و امتياز بيشتري دارند.
شيرچي با بيان اين که امروزه در اکثر شهرهاي ايران طراحان مختلف و صنعتگران متفاوت با تکنيکهاي گسترده مشغول توليد آثار صنايع دستي هستند، گفت: اما متاسفانه اين آثار خالي از روح زيباشناسانه هستند.
اين کارشناس صنايع دستي در گفتو گو با ميراث آريا اظهار داشت: اگر مسيري که نياکانمان به صورت امري دروني و شهودي و با تجربه زندگي خود در ساخت يک کالاي مادي به کاربردهاند با دانش روز در بخش بستهبندي و بازاريابي مورد بهرهبرداري قرار گيرد، آيندهاي روشن پيش روي صنايع دستي خواهد بود.
111/
انتهای پیام/