وي اظهار داشت: در گردشگري سلامت مشتري يا همان گردشگر خدمات را در کشور ديگر دريافت ميکند، به عبارتي سفر با هدف درمان در مراکز پزشکي کشور ديگر را گردشگري سلامت ميگويند.
محمدي با اشاره به افزايش سفرهاي درماني در چند سال اخير به کشورهاي ديگر گفت: کشورهاي مختلف که از فناوريهاي پزشکي بالا در کنار جاذبههاي گردشگري برخوردارند، بازاريابي و تبليغات گستردهاي مبني بر ارائه خدمات پزشکي در کنار گردشگري دارند.
وي به توانايي ايران براي حضور در بازار جهاني گردشگري سلامت اشاره کرد و بيان داشت: ايران در زمينه جراحي قلب باز و پيوند کبد از پيشرفتهترين کشورها در منطقه است و بايد از اين ظرفيت براي جذب گردشگر از کشورهاي همجوار به ويژه حوزه خليجفارس استفاده کرد.
اين کارشناس گردشگري از وجود مراکز متعدد درماني با هزينه نسبتا پايين در مقايسه با ديگر کشورهاي منطقه به عنوان ديگر مزيت کشور در حوزه گردشگري سلامت و درماني نام برد.
115/
انتهای پیام/