سهم ايران از بازار گردشگري چين افزايش مي‌يابد

به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از روابط عمومي معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، «لادن جعفري تهراني»، مديرکل دفتر توسعه گردشگري، بازاريابي و تبليغات سازمان ميراث فرهنگي در نشست ماهانه کميته تخصصي بازار گردشگري چين که با حضور نمايندگان ارگان‌هاي فرابخشي برگزار شد، شناخت بازار گردشگري چين را مهم‌ترين اقدام به منظور بهره‌مندي بيشتر از بازار پررونق گردشگران چيني دانست و گفت: به دليل ويژگي خاص گردشگران چيني از جمله ندانستن زبان بين‌المللي و وابستگي شديد به شيوه‌هاي فرهنگي و رفتاري بومي، شناخت سلايق، فرهنگ، آداب و رسوم مردمان اين کشور به ياري اعضاي کميته تخصصي بازار گردشگري چين در دستور کار قرار گرفته است.

وي ادامه داد: بدين ترتيب، بهره‌مندي از دانش‌آموختگان رشته زبان چيني، راهنمايان مسلط به اين زبان و نيز متخصصان طبخ غذاهاي چيني در دستور کار قرار گرفته است تا ضمن شناخت بازار هدف اين کشور، ميزباني از گردشگران چيني در سطحي شايسته انجام پذيرد.

تهراني همچنين نقش نمايندگان ارگان‌هاي فرابخشي را در پيشبرد اهداف و برنامه‌هاي طرح‌ريزي شده مبني بر افزايش سهم بازار گردشگري چين بسيار موثر خواند و گفت: بنا بر اين تعامل راه‌اندازي دفاتر اطلاع‌رساني و تبليغاتي در چهار نقطه اصلي کشور چين، افزايش تعداد خطوط پروازهاي هوايي، کاهش قيمت، ارتقاي خدمات رفاهي، توليد اقلام تبليغاتي، حضور مستمر در نمايشگاه‌هاي گردشگري مرتبط، حذف رواديد و يا کاهش هزينه مربوطه و نيز راه‌اندازي سايت معرفي جاذبه‌هاي گردشگري کشور به زبان چيني در دستور کار قرار گرفته است.

مديرکل دفتر توسعه گردشگري، بازاريابي و تبليغات، فراهم آوردن مقدمات و تامين سلايق مردم چين را لازمه برگزاري تورهاي ورودي به کشور و جذب گردشگران چيني دانست که نياز است از سوي دفاتر خدمات مسافرتي و مراکز اقامتي و پذيرايي به عنوان بخش خصوصي و نهادهاي دولتي متبوع مورد رسيدگي قرار گيرد.
/104

انتهای پیام/

کد خبر 1390101858