بازاريابي اينترنتي به بقاي پروژه‌هاي ملي صنايع دستي مي‌انجامد

«طاهر فرخ‌خاني» کارشناس صنايع دستي در گفت‌و‌گو با خبرنگار ميراث آريا (chtn)، با بيان اين مطلب گفت: نبايد از نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزاري براي حفظ، معرفي، آموزش و بازاريابي صنايع دستي غافل شد چرا که فناوري اطلاعات و در کنار آن فناوري ارتباطات کمک بسيار زيادي به توسعه اين هنر و صنعت اصيل مي‌کند.

وي با اشاره به اين که برنامه‌هاي مشهور زيادي محصولات نمونه صنعتگران را در سراسر جهان عرضه مي‌کنند، اظهار داشت: در حالي که سايت‌هاي کوچک‌تر بازارهايي با موقعيت مناسب‌تر و سود تجاري‌ خالص‌تر به همراه خواهند داشت.

اين کارشناس اضافه کرد: ‌تجارت الکترونيکي و بازاريابي اينترنتي براي صنعتگران کشورهاي کم توسعه يافته، پنجره‌هايي را به بازارهاي دست نخورده باز مي‌کند.

فرخ‌خاني گفت: وقتي صنعتگران براي بهره‌برداري از اين منابع به طور منفرد و جداگانه تلاش مي‌کنند، معمولا به دليل قيمت‌هاي بالا و سود کم شکست مي‌خورند در حالي که تعدادي از سازمان‌هاي مردم نهاد صنايع دستي با به کار بردن اين تکنولوژي مي‌توانند اين‌ مشکلات را پايان دهند.

وي با بيان اين که از طريق استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات اين صنايع قادرند به بازارهاي بزرگ‌تر و سطحي از اقتصاد برسند، گفت: اين مقوله امکان دسترسي به بازارهاي دور دست صنايع دستي را نيز براي صنعتگران و هنرمندان به وجود مي‌آورد.

اين کارشناس صنايع دستي در گفت‌وگو با ميراث آريا اظهار داشت: بسياري از توليدکنندگان صنايع دستي زنان کم درآمدي هستند که استفاده از اين تکنولوژي براي بازاريابي و فروش به آن‌ها اجازه مي‌دهد که از قالب نقش‌هاي سنتي خود خارج شده و فراتر روند.

فرخ‌خاني تصريح کرد: با ايجاد رشته صنايع دستي و فناوري اطلاعات در مناطق فعال در اين زمينه، توجه به آموزش الکترونيکي صنايع دستي در مراکز دانشگاهي و ايجاد پايگاه داده‌ها براي صنعتگران مي‌توان به توسعه و گسترش بازارهاي صنايع دستي کشور بيش از گذشته اميدوار بود.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1390102827