کميته ويژه پيگيري بند 119 قانون بودجه سال 90 کشور

«مصطفي خوش‌آبي» در گفت‌وگو با خبرنگار ميراث آريا (chtn)، با بيان اين مطلب گفت: هيات وزيران در 6 مهرماه 90 بنا به پيشنهاد مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و به استناد بند (119) قانون بودجه سال 1390 کل کشور اختصاص يک‌دهم درصد از بودجه تملک و دارايي تمامي ارگان‌ها و نهادهاي دولتي به خريد محصولات و دست‌آفريده‌هاي هنري و غيرمنقول از قبيل آثار صنايع دستي را تصويب کرد.

وي تصريح کرد: دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توانند از بودجه ياد شده آثار طراحي، نقاشي، نگارگري، حجمي، تنديس، سفال و سراميک، هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي و نيز آثار هنرهاي غيرمنقول را خريداري کنند.

وي با اشاره به اين که مصوبه اين بند از قانون بودجه در 16 آذرماه به امضاي معاون اول رئيس‌جمهور رسيد، اظهار داشت: در «تبصره ث» ماده 2 آيين‌نامه اجرايي به انتخاب يا سفارش ساخت و توليد اثر به هنرمندان شاخص معرفي شده از اتحاديه سراسري صنايع دستي کشور از طريق پايگاه سايت www.fihu.org اشاره شده است.

اين مقام مسوول گفت: اعضاي کميته ويژه پيگيري بند 119 قانون بودجه کشور را «منوچهر عبدلي» مديرعامل و رئيس هيات مديره اتحاديه، «علي‌محمد اسماعيل» نايب رئيس اتحاديه و «علي ملول» معاون بازرگاني اتحاديه تشکيل مي‌دهند.

معاون روابط عمومي و بين‌الملل اتحاديه سراسري صنايع دستي کشور گفت: در ماده 8 آيين‌نامه اجرايي اين بند از قانون لحاظ شده است که اعتبار تخصيصي براي اجراي اين آيين‌نامه به عنوان اعتبار خارج از شمول قانون محاسبات عمومي کشور و ساير مقررات عمومي دولت محسوب مي‌شود و هر ميزان تخصيص اعتبار براي دستگاه اجرايي به صورت صددرصد اختصاص مي‌يابد.

اين مقام مسوول در گفت‌وگو با ميراث آريا خاطرنشان کرد: هم اکنون کارگروه ويژه‌اي متشکل از نمايندگان معاونت صنايع دستي، پژوهشکده هنرهاي سنتي، اتحاديه سراسري صنايع دستي کشور و جمعي از هنرمندان و معاونان استاني در خصوص اجراي بند 119 قانون بودجه در حال پيگيري و بررسي‌هاي نهايي هستند.
111/

انتهای پیام/

کد خبر 1390112718