وي با بيان اين که چنانچه ايران ميخواهد خود را به عنوان يک مقصد گردشگري معرفي کند بايد نگاههاي جهاني را به سمت خود تغيير دهد، گفت: مهمترين هدف يک مقصد گردشگري در وهله اول تغيير نگاه گردشگران با هدف خنثيسازي تبليغات منفي است.
مصلحي در اين زمينه مثالي بيان کرد: در سالهاي گذشته هند را همه به عنوان کشوري فقير با جمعيت زياد و انواع بيماريهاي واگيردار ميشناختند. در حالي که اين کشور از انواع جاذبههاي فرهنگي و طبيعي برخوردار است، توانست با تغيير نگاه گردشگران خود را به عنوان يکي از بهترين مقاصد گردشگري جهان معرفي کند.
سرپرست ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان سرمايهگذاري را از فاکتور مهم براي جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: سرمايهگذاري بايد در تمام زيرشاخههاي گردشگري به ويژه در بخش خدمات انجام شود.
وي يادآور شد: زماني که يک اثر تاريخي را مرمت ميکنيم در واقع براي حفظ اثر و جذب گردشگر سرمايهگذاري کردهايم و سرمايهگذاري در گردشگري در هر 3 بخش منطقهاي، ملي و بينالمللي ضروري است.
اين مقام مسوول خاطرنشان کرد: بايد در زمينه ايجاد دانشگاههاي گردشگري نيز سرمايهگذاري کنيم تا به توسعه منابع انساني در هر 3 حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري منجر شود.
115/
انتهای پیام/