مقابل تبليغات منفي عليه ايران سکوت کرده‌ايم

اين عضو جامعه تورگردانان در گفت‌وگو با ميراث‌آريا (chtn) با اشاره به نگراني گردشگران خارجي براي ورود به ايران گفت: اين نگراني به 2 موضوع مربوط مي‌شود که يکي نداشتن اطلاعات کافي از ايران و مسائل مختلف آن و ديگري تبليغات منفي رسانه‌هاي خارجي است، اما وقتي گردشگران وارد کشور مي‌شوند و در محيط قرار مي‌گيرند در مي‌يابند که نگراني آن‌ها بي‌مورد بوده است.

وي ادامه داد: در مجموع نمي‌توان نسبت به نگراني اين افراد گله کرد، چرا که در عرصه جهاني تبليغات منفي زيادي عليه ايران وجود دارد و تبليغات مثبتي نيز از جانب ما انجام نمي‌شود؛ به عبارتي خود ما با کم‌کاري و سکوت فضا را براي تبليغات منفي عليه کشور مهيا کرده‌ايم و گردشگران نيز به دليل ضعف اطلاعات همواره براي سفر به ايران نگران هستند.

بنکدارنيا با اشاره به فعاليت‌هاي تبليغاتي کشورهاي مختلف براي جذب گردشگر تصريح کرد: بايد در نمايشگاه‌هاي گردشگري حضور فعال‌تري داشته باشيم و با ارائه اقلام تبليغاتي ـ فرهنگي مناسب بتوانيم امنيت و آرامش حاکم بر کشور را به علاقه‌مندان سفر به ايران نشان دهيم.

وي با تاکيد بر ضرورت تبليغ و معرفي ايران در رسانه‌هاي خارج از کشور بيان داشت: بايد از طريق رسانه‌هاي خارجي و با صراحت کامل به جهانيان اعلام کنيم که ايران براي سفر مقصدي امن است و به دنبال جذب گردشگر هستيم.

اين عضو جامعه تورگردانان افزود: بايد براي جذب گردشگر از طريق تبليغات در رسانه‌هايي که از اقبال بيشتري برخوردار هستند اعلام عمومي کنيم، چرا که تبليغات در شبکه‌هاي بين‌المللي به نسبت شبکه‌هاي داخلي همچون پرس‌تي‌وي و ... تاثير بيشتري دارد.

وي با بيان اين که سکوت در مقابل تبليغات منفي به هيچ عنوان به نفع ايران نيست، گفت: حکايت سکوت ما در برابر اين تبليغات حکايت دو نفر است که پيش قاضي مي‌روند، يکي سکوت اختيار کرده و ديگري با صحبت کردن از خود دفاع مي‌کند. به طور مسلم کسي که صحبت مي‌کند برنده دادگاه است.

بنکدارنيا خاطرنشان کرد: گردشگري ايران حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد که بايد با حضور شايسته در مجامع بين‌المللي از حقانيت خود دفاع کند و اثبات امنيت گردشگران را به عنوان يکي از فاکتورهاي اصلي مورد توجه قرار دهد.

/115

انتهای پیام/

کد خبر 139011295