قديمي‌ترين سنگ‌نگاره قاره امريکا کشف شد

به گزارش ميراث آريا (Chtn)،‌ دانشمندان برزيلي از کشف سنگ‌نگاره‌هايي با قدمتي نزديک به 12هزار سال خبر دادند که نشان مي‌دهد سابقه سکونت انسان در قاره امريکا 4هزار سال بيش از فرضيه‌هاي پيشين است.

محققان دانشگاه سائوپائولو معتقدند اين تصوير انسان‌نما که مي‌توان آن‌ را قديمي‌ترين سنگ‌نگاره متعلق به دنياي جديد دانست، سند و شاهدي مسلم و محکم از نخستين آثار مربوط به صخره‌نگاري در قاره امريکاست.

به گفته دانشمندان اين تصوير 30 سانتي‌متري روي يک تخته‌سنگ حجاري شده است. اين نقش انسان‌نما که از سه بخش تشکيل شده، داراي سري به شکل حرف C است.

اين اثر در 300 مايلي شمال ريودوژانيرو و در ناحيه‌اي به نام «لاپا دو سانتو» کشف شده است که به دليل وجود سنگ‌نگاره‌هاي مختلف از شهرت زيادي برخوردار است و محققان بر اين باورند که سکونت در اين منطقه پيش از حضور اقوام «کلويس» که پيش‌تر با قدمت 11 هزار و 500 ساله خود قديمي‌ترين ساکنان قاره امريکا شناخته مي‌شدند، آغاز شده است.

به گزارش ميراث آريا، گروهي از دانشمندان منشا پيدايش تمدن لاپا دو سانتو را انسان‌‌هايي مي‌دانند که حدود 15هزار سال قبل، از باريکه برينگ در شمال امريکا به اين منطقه مهاجرت کرده بودند.

هنرهاي باستان در قاره امريکا تقريبا ناشناخته است و به قدمت هنرهاي کشف‌ شده در اروپا و افريقا نيست، در حالي که قديمي‌ترين سنگ‌نگاره در آفريقا متعلق به 25هزار سال پيش از ميلاد مسيح است که در افريقاي جنوبي کشف شد، و در اروپا متعلق به 40 هزار سال پيش است که در آلمان يافته شد.
ب/109

انتهای پیام/

کد خبر 1390120418