گران شدن هتل‌هاي اوکراين در آستانه يورو2012

به گزارش ميراث آريا (Chtn)،‌ ميزباني اين رقابت مهم بين‌المللي در اوکراين که يکي از فقيرترين کشورهاي اروپا به شمار مي‌رود، منجر به آن شده تا هزينه خدمات گردشگري در آن به طرز چشمگيري در سه هفته برپايي اين مسابقات افزايش پيدا کند که اين موضوع موجب نگراني بسياري از فعالان گردشگري شده است.

طبق آمارهاي ارائه شده، هزينه اقامت هتل‌هاي مجلل در شهر «دونتسک»‌ که يکي از 4 شهر ميزبان بازي‌ها در اوکراين محسوب مي‌شود در زمان برگزاري بازي‌هاي نيمه‌نهايي،‌سبي 3 هزار و 600 يورو اعلام شده که در حدود 85 برابر نرخ ايام عادي آن است.

نرخ خوابگاه‌هاي دانشجويي شهرهاي ميزبان بازي‌ها در کشور اوکراين نيز شبي هزار و 400 يورو اعلام شده که پيش‌بيني مي‌شود در روزهاي برگزاري بازي‌ها استقبال چنداني از آن‌‌ها صورت نگيرد.

به گزارش ميراث آريا، تصميم دولت اوکراين در قبال گردشگران يوفا 2012 منجر به اعتراض بسياري از فعالان و صاحبان سازمان‌ها و موسسات گردشگري شده است و به عقيده آن‌ها، اين رفتار دولت اوکراين رفتاري مضحک بوده و در صورت تداوم هيچ سودي براي اين کشور به دنبال نخواهد داشت.

به گفته رييس سازمان گردشگري اروپاي غربي، تصميمات فوق کاملا منحصر به فرد بوده و مشابه آن حتي در جام جهاني 2010 افريقاي جنوبي يا جام ملت‌هاي 2008 اتريش و سوييس ديده نشده بود.

خاطرنشان مي‌شود دو کشور لهستان و اوکراين از تاريخ هشتم ژوئن تا اول جولاي ميزبان رقابت‌هاي فوتبال جام ملت‌هاي اروپا خواهند بود که بازي افتتاحيه به ميزباني شهر ورشو و بازي اختتاميه نيز به ميزباني شهر کيف برپا خواهد شد.
/109

انتهای پیام/

کد خبر 1391011044