حضور پرشور کانون جهانگردي و اتومبيلراني در کنار مسافران نوروزي

به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از روابط عمومي کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران، «حسين جعفري» با بيان اين مطلب گفت: «در ارتباط با ارائه خدمات بهينه بهمسافران نوروزي از سوي معاونت گردشگري و ستاد دائمي سفرهاي کشور، کانون جهانگرديواتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران به عنوان عضو اين ستاد، برنامه‌هاي گسترده‌ايرادرراستاي هم‌افزايي با برنامه‌هاي کلان گردشگري طراحي کرد. به عنوان نمونه،در طول تعطيلات نوروزي سامانه اطلاعات گردشگري به بيش از 13 هزار تماس پاسخ داده و امدادخودروي کانون نيز بيش از 18 هزار مورد خدمات امدادي به مسافران ارائه کرده است.»

به گفته وي، سامانه جامع اطلاعات گردشگري کشور نيز همزمان با نوروز 1391 و در راستاي هم‌افزايي با برنامه‌هاي ستاد تسهيلات سفرهاي کشور، به صورت شبانه‌روزي به رفع نيازهاي اطلاعاتي گردشگران نوروزي پرداخت به گونه‌اي که کارشناسان اين سامانه روزانه پاسخگوي بيش از يک‌هزار تماس در حوزه‌هاي مختلف گردشگري بودند.

جعفري يادآور شد: «سامانه 09669 به عنوان نمادي از رفتار حرفه‌اي در حوزه گردشگري و صنايع وابسته از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور و کانون جهانگردي و اتومبيلراني راه‌اندازي شده است. اين سامانه به صورت پايدار و مستمر در عرصه نظام عرضه و تقاضا در حوزه اطلاع‌رساني گردشگري، نظرات و خواسته‌هاي هموطنان را دريافت مي‌کند و در زمينه افزايش کارآمدي و پاسخگو بودن به آن‌ها گام برمي‌دارد.»

اين مقام مسوول همچنين با اشاره به خدمات امدادخودرو به عنوان يکي از وظايف عمده و ذاتي کانون اظهار داشت: «بيش از 1300 نيروي امدادي در قالب 444 يدک‌کش، 485خودروي امدادي، 85 خودروي جرثقيل سنگين و 75 چادر امدادي در محورهاي مواصلاتي کشور مشغول خدمات‌رساني به عموم مردم و مسافران نوروزي بودند. اميدواريم با برنامه‌ريزي انجام شده، اين خدمات باکيفيت در همه ايام سال تداوم يابد.»

به گفته جعفري، نيروهاي امدادخودروي کانون درتعطيلات نوروز روزانه به بيش از 500 مورد نيازمند به خدمات امدادي در سراسر کشور سرويس‌هاي مختلف امدادي را ارائه کردند. همچنين به منظور اطمينان از عملکرد اين نيروها، بازرسان ويژه کانون در طول تعطيلات با حضور در محورهاي مواصلاتي از نزيک بر روند خدمات‌رساني نظارت داشتند.

وي تصريح کرد: «امدادخودروي کانون در طول سال، به خصوص تعطيلات نوروز، با ارائه سبد خدماتي مناسب و کامل از قبيل اطلاع‌رساني، خدمات امدادي، تامين قطعات يدکي و لوازم جانبي و اجراي طرح‌هاي ويژه، فصل جديدي از فعاليت‌هاي امدادي خودرو را در سراسر کشور آغاز کرده است. اين مرکز با توسعه و پيشرفت کمي و کيفي چشمگير و نيز نگرش علمي و سيستمي به ارائه خدمات امدادي با هدف نهايي «کسب رضايت مشتري» همچنان به پيش مي‌رود.

مديرعامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني گفت: «وضعيت راه‌ها، ظرفيت‌هاي گردشگري، وضعيت آب و هوا، مراکز اقامتي- تفريحي، ستادهاي تسهيلات نوروزي در استان‌هاي کشور، ظرفيت هتل‌ها، امدادخودرو و نيز اطلاعات درباره جاذبه‌هاي تاريخي، فرهنگي، معنوي، طبيعي و گردشگري استان‌هاي مختلف کشور از موضوعاتي است که مسافران در جريان سفرهاي نوروزي خود در سراسر کشور براي آگاهي از آن‌ها با شماره تلفن 09669 تماس برقرار کردند.»

به گفته جعفري، ثبت و دريافت پيشنهادهاي مسافران نوروزي در خصوص تاسيسات و موسسات گردشگري، آژانس‌هاي مسافرتي، اماکن اقامتي، تورهاي گردشگري، رستوران‌هاي بين‌راهي و ... که از قوانين موجود سرپيچي کرده يا به تعهدات خود عمل نکرده بودند و ارجاع اين مسائل به حوزه‌هاي بازرسي ستادهاي سفرهاي استاني و همچنين معاونت گردشگري کشور از ديگر فعاليت‌هايي است که از سوي نيروهاي سامانه جامع اطلاع‌رساني گردشگري کشور به صورت شبانه‌روزي انجام شده و مي‌شود.

مديرعامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني خاطرنشان کرد: «وضعيت راه‌ها و خدمات گردشگري مهم‌ترين دغدغه مسافران نوروزي بود که با راهنمايي همکارانما در اين سامانه و به کارگيري نرم‌افزارهاي موجود، به اين نياز گردشگران پاسخ بايسته و مطلوب ارائه شد.»

مديرعامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني در پايان با قدرداني از معاونت گردشگري کشور، همه اعضاي ستاد مرکزي سفرهاي کشور، سامانه 09669و امدادخودروي کانون به دليل انسجام خدمات گردشگري در نوروز امسال اظهار داشت: «سامانه پيام کوتاه 30005333 نيز از سوي روابط عمومي کانون جهانگردي و اتومبيلراني براي اطلاع‌رساني و دريافت انتقادات و پيشنهادهاي هموطنان در طول سال کماکان فعال شده است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1391012027