پس از گذشت چهارصد سال هنوز نام مردم هرمزگان لرزه بر اندام مستکبران مي‌اندازد

به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛ دکتر «محمود احمدي نژاد» پيش از ظهر امروز، (سه‌شنبه) در ورزشگاه تختي و در اجتماع پرشور مردم شهرستان بندرعباس، مردم اين ديار را انسان‌هايي پرتلاش و با انديشه ها و همت‌هاي بلند و اراده‌هاي پولادين دانست که قرن‌ها و سال‌ها در اين خطه عزتمندانه و پرافتخار از موجوديت، فرهنگ، استقلال و عظمت ملت ايران شجاعانه دفاع کردند.

رئيس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به درسي از مکتب پيامبر اسلام(ص) گفت: پس از دعوت به توحيد مهمترين ماموريت پيامبران الهي دعوت انسان‌ها به عدالت و برپايي قسط در جامعه بشري است که اين در حقيقت خميرمايه خلق عالم است.

دکتر احمدي نژاد با بيان اينکه خداوند همه هستي و وجود انسان را براساس عدالت خلق کرده است، اظهار داشت: عدالت سکوي اول براي اعتلا و سعادت انسان است چرا که اگر همه امکانات عالم و علوم و فناوري در دسترس يک ملت و جامعه بشري باشد اما روابط آن ملت براساس عدالت تنظيم نشود، فرصت سعادت و شکوفايي را نمي‌يابند.

دکتر احمدي نژاد در ادامه شرط اول رسيدن به قله‌هاي عزت، شرافت، سعادت و کمال انساني را، برقراري عدالت در جامعه دانست و گفت: هيچ شرايطي نبايد مانع از اراده انسان براي برقراري عدالت در جامعه باشد.

دکتر احمدي نژاد پيامبر گرامي اسلام و ائمه طاهرين را عينيت و تجسم عدالت در جهان توصيف کرد و اظهار داشت: خداي متعال از انسان خواسته در همه فعاليت‌ها از جمله تجارت، سياست، دانشگاه،‌ مدرسه، بازار و مزرعه با عدالت بين خود رفتار کند و کم‌فروشي، تجاوز به حقوق ديگران و تضييع حق کارگران و اقشار ضعيف در جامعه وجود نداشته باشد.

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه لازمه سعادت، کمال و آرامش ميان انسان‌ها استقرار و برقراري عدالت است، گفت: اگر به نقطه‌اي برسيم که مردم پايبند و مدافع عدالت و ايستاده در برابر بي‌عدالتي باشند در آن صورت ديگر فقر، تبعيض، اندوه، فاصله طبقاتي، کينه، جنگ، اشغالگري، تجاوز و غارت ثروت‌ها را شاهد نخواهيم بود.

دکتر احمدي‌نژاد هرگونه پيشرفت و آبادي را براي تمام نقاط کشور دانست و گفت: بايد در دور افتاده‌ترين نقاط کشور هم از همه پيشرفت‌هاي روز دنيا برخوردار باشند.

دکتر احمدي نژاد با اشاره به تصميم اخير دولت مبني بر ساماندهي وضعيت کارگران و کارمندان شرکتي دستگاه‌هاي دولتي گفت: يکي از جلوه‌هاي عدالت اين است که اين قانون به طور کامل در سراسر نقاط کشور اجرا شود و هر روز تعلل در آن در حقيقت بي‌عدالتي و تضييع حقوق مردم است.

رئيس جمهور خاطر نشان کرد: مسئوليت نظام، دولت، رؤساي ‌جمهور، قوه قضائيه و مجلس اجراي عدالت در کشور است و در اين راستا اگر قرار است آبادي و پيشرفتي صورت بگيرد بايد براي تمام نقاط کشور بوده و حتي دورافتاده‌ترين نقاط نيز از آن برخوردار باشد.
/104

انتهای پیام/

کد خبر 1391012240