«محمدجواد جعفريان» با بيان اين که طي اجراي اين طرح 25 ميليون و 826 هزار نفر به پستهاي راهنمايي مسافران مراجعه کردند، افزود: با توجه به آمارهاي اخذ شده به طور متوسط هر روز هزار نفر به اين پستها مراجعه کردند که نسبت به سال گذشته رشدي 30 درصدي را نشان ميدهد.
وي با اشاره به خدماتي که در طرح راهنمايي مسافران عرضه شد، تصريح کرد: 20 هزار جوان در قالب 750 پست موقت 24 و 12ساعته در مبادي ورودي و خروجي 360 شهر کشور فعاليت کردند.
وي اظهار داشت: طرح راهنمايي مسافران نوروزي 12 سال است اجرا ميشود، ولي در 2 سال اخير با رويکرد پيشگيري از حوادث و لطمات رانندگي و تصادفات فعاليت کرده است.
وي با اشاره به توزيع يک ميليون کيف کمکهاي اوليه ويژه خودرو گفت: همچنين در نوروز سال 91 نقشه راههاي پرخطر کشور براي جلب توجه بيشتر رانندگان تهيه و توزيع شد.
رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر با اشاره به روزنامه ماهنو که از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور و هلال احمر تهيه و در ايام نوروز منتشر شد، گفت: کتاب راهنماي سفر و عرضه خدمات نيز از ديگر اقلامي بود که ميان مراجعان توزيع شد.
جعفريان يادآور شد: برپايي 347 چادر سلامت با هدف عرضه خدمات اوليه سلامت و بهداشت به مراجعان، توزيع 16 ميليون قلم کالاي فرهنگي و امدادي که 40 درصد از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و 60 درصد از سوي هلال احمر تهيه شده بود و برپايي 700 خيمه نماز با اقامه نماز بيش از 2 ميليون مسافر از ديگر اقدامات جمعيت هلال احمر در نوروز 91 بود.
جعفريان درباره خدمات عرضه شده در قالب طرح امداد و نجات اظهار داشت: اساس کار در اين طرح نوسازي ناوگان بود که اين اقدام با طراحيهاي انجام شده صورت گرفت.
رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر در پايان با اشاره به رشد 50 درصدي کمي و کيفي پايگاههاي امدادي افزود: سرعت انتقال مصدومان در اين ايام 9 درصد و زمان حضور در صحنه عمليات نيز 4 درصد بهبود داشت.
ب/117
انتهای پیام/