ظرفيت‏هاي فعلي اقامتي کشور آمادگي ورود هفت و نيم ميليون گردشگر خارجي را دارد

به گزارش «ميراث آريا » ، جذب 7 و نيم ميليون گردشگر تا پايان امسال يکي از مهم‍‌ترين موضوعات مورد تاکيد دولت و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور به عنوان تکليفي عمومي است و بخش خصوصي در تحقق اين امر جايگاه ويژه‌اي دارد و يکي از عوامل تاثيرگذار در موفقيت صنعت گردشگري کشور، استفاده از نيروهاي متخصص و کارآمد در اين حوزه است.

خدمه يک هتل همان‏قدر ممکن است در حضور گردشگران موثر باشد که يک مدير. بر همين اساس، برنامه‏ريزي براي جذب هفت و نيم ميليون گردشگر نيازمند تربيت نيروي متخصص و کارآمد است تا بتوانند پاسخگوي نيازهاي مختلف اين تعداد گردشگر باشند.
در اين زمينه با يک فعال بخش خصوصي و مدرس دانشگاه گفتگو کرديم و نظر وي را در اين باره جويا شديم.

دکتر «محمدرضا جباري» با سابقه‏اي بيست‏ساله در حوزه گردشگري يکي از فعالان اين بخش و مدرس دانشگاه است.

وي کارشناس زبان انگليسي، کارشناس ارشد مديريت بازرگاني و دکتري مديريت جهانگردي و مهمان‌نوازي(Hospital and tourism management) است و دوره حرفه‏اي مديريت هتلداري را با همکاري سازمان جهاني گردشگري در انگلستان گذرانده است.
اين استاد برجسته دانشگاه مديريت آژانس هواپيمايي، هتلداري ، سازمان سياحتي بنياد مستضعفان، مديريت هتل‌ها و مراکز اقامتي وزارت کشور را نيز در کارنامه خود دارد.

وي که از 2 سال پيش تاکنون نيز مديريت يکي از هتل‏هاي 5 ستاره کشور را در دست دارد دعوت خبرگزاري « ميراث آريا » را به گرمي پذيرفت و در مصاحبه اي مفصل و اختصاصي به پرسشهاي خبرنگاران ما پاسخ داد .

«محمدرضا جباري» در گفتگو با ميراث آريا(chtn) اظهار داشت: گردشگران صرفاً از يک هتل 5 ستاره استفاده نمي‌کنند و تنوع زيادي در خدمات اقامتي کشور وجود دارد.

وي تصريح کرد: فکر نمي‌کنم درصد اشغال هتل‌هاي ما بيشتر از 50 درصد باشد يعني ما 40 تا 50 درصد ديگر ظرفيت خالي داريم که مي‌توانيم از اين ظرفيت خالي استفاده کنيم . من فکر مي‌کنم در اين زمينه مشکلي نداريم و ظرفيت‏هاي فعلي اقامتي کشور آمادگي ورود هفت ونيم ميليون گردشگر خارجي را دارد ، چون گردشگران صرفاً از يک هتل 5 ستاره استفاده نمي‌کنند. ما تنوع خيلي زيادي در خدمات اقامتي داريم که البته فعال کردن اين امکانات خودش به يک شيوه مديريتي خوب نياز دارد که بتواند ضريب خالي هتل‏هاي کشور را پر کند.

اين مدرس دانشگاه بيان داشت: رسانه، بستر توسعه گردشگري است و هر چه اين بستر قوي‌تر باشد، توسعه گردشگري سرعت بيشتري خواهد داشت.

متن کامل اين مصاحبه را به زودي در بخش « گفتگوي ويژه » ميراث آريا خواهيد خواند .

انتهای پیام/

کد خبر 1391030668