کشف اسکلت نوزادهاي دوقلوي 2هزار ساله در اسپانيا

به گزارش ميراث آريا (Chtn) و به نقل از نيوز ترک اينديا،‌ اين اسکلت‌ها که به گفته باستان‌شناسان متعلق به دو جنين 38 تا 40 هفته‌اي بوده نخستين نمونه از دوقلوهايي است که تاکنون در شبه جزيره ايبريا کشف شده است.

باستان‌شناسان با اشاره به اينکه دو نوزاد در يک قبر دفن شده بودند، اعلام کردند، از هيچکدام از اسکلت‌ها علت اصلي مرگ به دست نيامد از اينرو تنها دليل قانع کننده در خصوص مرگ دو نوزاد مي‌توانست مشکلات ناشي از زمان به دنيا آمدن آن‌ها باشد که به دليل نبود بهداشت کافي صورت گرفته و مرگي مادرزادي را رقم زده است.

اما ازنکات مهم در خصوص اين يافته، اکتشاف آن‌ها در منطقه‌اي گورستاني بوده است، که بر خلاف ساير اکتشافات موجود در ايبريا صورت گرفته بود.

به گفته باستان‌شناسان يافته‌هاي پيشين و مرتبط با نحوه دفن نوزادان حاکي از آن بود که اجساد آن‌ها نه در قبرستان‌ها بلکه در مناطقي که پيشتر مکاني کارگاهي همچون دباغ خانه بوده کشف شده بود که نشان از زندگي پر مشقت و سخت مردم آن‌ دوران مي‌داده است.

به گزارش ميراث آريا، محققان معتقدند، کشف اين اسکلت‌ها، نگرشي تازه از نحوه زندگي مردمان اين سرزمين در هزاران سال پييش را در اختيار آن‌ها قرار خواهد داد.
/109

انتهای پیام/

کد خبر 1391031327