کنيا نخستين موزه زيرآب افريقا را احداث مي‌کند

به گزارش ميراث آريا (chtn) و به نقل از ال افريکا، کارشناسان اعلام کردند موزه‌هاي مذکور به هيچ عنوان مشابه ديگر موزه‌هاي معمولي نيستند بلکه ساختمان آن‌ها را کشتي‌شکسته‌هايي تشکيل خواهند داد که در سرتاسر خطوط ساحلي اقيانوس هند مدفون شده‌اند.

رييس باستان‌شناسي موزه ملي کنيا با اشاره به اينکه تاکنون بيش از 35 کشتي‌شکسته در اعماق خطوط ساحلي اقيانوس هند کشف شده گفت:‌ به دليل هزينه‌هاي بالاي انجام چنين پروژه‌اي، کارشناسان پنج کشتي غرق شده را براي شروع کار انتخاب کردند که 3 نمونه از آن‌ها در شهر «مومباسا» بوده و تا 2 سال آينده اولين موزه‌هاي زيرآب در اين شهر افتتاح خواهند شد.

وي افزود:‌ کارشناسان تمام مراحل مربوط به پاکسازي و حفظ ايمني اطراف کشتي‌ها را در زير آب انجام خواهند داد و آن‌ها را براي بازديد عموم مهيا خواهند کرد.

به گزارش ميراث آريا، در ميان کشتي شکسته‌هاي موجود در اعماق اقيانوس هند، کشتي‌هايي متعلق به کشورهاي پرتغال، آلمان، بريتانيا و هند و ساير کشورها قرار دارند که نشان از تجارت گسترده ساکنان اين سرزمين با شرق دور و ديگر کشورهاي جهان مي‌داده‌اند.

گفتني است در سراسر قاره افريقا موزه‌هايي با اين ويژگي ديده نمي‌شود تنها در مصر مطلاعاتي در خصوص احداث موزه‌هاي زيرآب صورت گرفته که هنوز به اجرا نرسيده است.
/109

انتهای پیام/

کد خبر 1391031332