جمهوري آذربايجان، بازار جديد گردشگري منطقه قفقاز

به گزارش ميراث آريا (CHTN)، جمهوري آذربايجان که در گذشته آلبانيا و اران ناميده مي‌شده کشوري در منطقه جغرافيايي قفقاز و در گذرگاه اروپا و آسياي جنوب غربي و در کنار درياي خزر قرار دارد که از جنوب با کشور جمهوري اسلامي ايران هم مرز است.

صنعت گردشگري از جمله صنايع مهم و درآمد زا براي آذربايجان بوده و تقريبا پس از صادرات گاز و نفت يکي از مهم‌ترين بازارهاي تجارت بين‌المللي اين کشور را در بر مي‌گيرد. کسب درآمدي يک ميليارد دلاري از جذب نزديک به 2 ميليون و 500 هزار گردشگر در سال گردشگري از جمله موفقيت‌هاي اين کشور در صنعت توريسم بوده است.

اين کشور به منظور توسعه و کسب درآمد بيشتر در حوزه گردشگري برنامه‌ها و پروژه‌هايي مختلفي را مدنظر قرار داده که سرمايه‌گذاري يک ميليارد دلاري از جمله مهمترين آن‌ها به شمار مي‌رود.

توسعه بخش هتلداري، ترويج صنعت اکوتوريسم، شرکت در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي، طراحي شعار و لوگوي جديد، ميزباني‌ از رويدادهاي مختلف فرهنگي و مسافرتي، معرفي جاذبه‌هاي اين کشور در شبکه‌هاي مختلف همچون نشنال جئوگرافي، تسهيل در صدور رواديد گردشگري بخشي از راهکارهاي دولت جمهوري آذربايجان براي جذب بيشتر گردشگر و شکوفايي صنعت توريسم است.
/109

انتهای پیام/

کد خبر 139103231