برنامه‌ريزي کانون جهانگردي و اتومبيلراني براي ورود گردشگران مسلمان به ايران

«حسين جعفري» با بيان اين خبر به ميراث آريا(chtn) گفت: بر همين اساس در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌اي هستيم تا از طريق آن مسلمانان جهان بتوانند از ظرفيت‌هاي گردشگري ايران به خصوص در حوزه جهانگردي مذهبي و زيارت بقاع متبرکه کشورمان بهره‌مند شوند.

وي با تاکيد بر جايگاه OIC در توسعه صنعت گردشگري ايران افزود: سازمان کنفرانس اسلامي با 57 کشور عضو در 4 قاره جهان، يکي از سازمان‌هاي بين‌المللي به ‌شمار مي‌آيد که اعضاي آن به 3 گروه عرب، آفريقايي و آسيايي تقسيم‌ مي‌شوند.

اين مقام مسوول تاکيد کرد: کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران که به عنوان بازوي اجرايي تشکيلات گردشگري کشور است، با هدف عمل به منشور سازمان کنفرانس اسلامي، حمايت از اهداف کلان آن همچون افزايش همبستگي اسلامي ميان کشورهاي عضو و همکاري ‌مابين اعضا در زمينه‌هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و گردشگري اقدام به ايجاد اوضاع مناسب براي افزايش تفاهم ميان کشورهاي عضو و برنامه‌ريزي کوتاه، ميان و بلند مدت براي جذب گردشگران مسلمان اين کشورها کرده است.

جعفري با اشاره به رايزني‌هاي توريستي صورت گرفته از سوي اين کانون با کشورهاي تاجيکستان و افغانستان افزود: رايزني‌هايي با سفير تاجيکستان با هدف جذب گردشگران مسلمان انجام داده‌ايم و درصدديم ديداري با رايزنان کشورهاي عضو کنفرانس اسلامي براي توسعه صنعت گردشگري داشته باشيم.

اين مقام مسوول با اشاره به علاقه‌مندي گردشگران خارجي براي بازديد از جاذبه‌هاي کشورمان تصريح کرد: ايران از نظر مقاصد گردشگري، کشوري بکر و کم‌نظير به شمار مي‌آيد. کانون جهانگردي و اتومبيلراني در حال برنامه‌ريزي براي اجراي تورهاي گردشگري و تسهيل شرايط ورود جهانگردان به کشورمان است.

مديرعامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني با بيان اين که زيارت هدف اول سفر مردم بسياري از کشورهاي مسلمان و عربي است، گفت: جايگاه جهاني ايران در حوزه توريسم مذهبي، به برکت اماکن مقدسي همچون آستان قدس رضوي و حضرت معصومه(س) و بيش از 8 هزار بقعه متبرکه بسيار شاخص است و با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در سند چشم‌انداز 20 ساله گردشگري و هدف‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري براي جذب بيش از 7 ميليون گردشگر در سال 91، چشم‌انداز مثبتي از توسعه گردشگري مذهبي يا Religious Tourism فرا روي صنعت جهانگردي ايران قرار دارد.

وي افزود: در کشوري همچون ايران که ظرفيت‌هاي معماري و فرهنگي دوره‌هاي مختلف به خوبي نمايان است، مي‌توان استعدادهاي پيدا و پنهان جهانگردي را با يک استراتژي بلندمدت و جامع شکوفا کرد.

به گفته دکتر جعفري، اگر با هدف‌گذاري‌هاي اخير گردشگري بتوان از 300 ميليون شيعه، تنها يک درصد را به ايران جذب کرد، بيش از 3 ميليون گردشگر که اشتراکات فرهنگي زيادي با ما دارند، در کشور جذب مي‌شوند و علاوه بر ارائه چهره واقعي کشورمان، ميزان هزينه‌کرد آن‌ها در توسعه اقتصاد ملي قابل توجه خواهد بود.
ص/120

انتهای پیام/

کد خبر 1391032311