آموزش؛ کليد توسعه گردشگري OIC

«رسول عسگري» در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، افزود: امروزه نيروي انساني به عنوان بخش نرم‌افزاري صنعت گردشگري از نقش و اهميت ويژه و رو به رشدي در توسعه اين صنعت برخوردار است. بي‌شک کارکنان شاغل در بخش گردشگري به لحاظ نقشي که در تضمين خدمات ارائه شده به مشتري از يکسو و ايجاد تصوير مثبت از کشور در اذهان گردشگران دارا هستند همواره کانون توجه اصلي سياستگذاران و تصميم‌سازان هستند.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران از اين قاعده مستثني نبوده و آموزش منابع انساني شاغل در صنعت گردشگري را در زمره فعاليت‌هاي اصلي خود قرار داده است.

عسگري خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران همواره در نشست‌ها و اجلاس‌هاي بين‌المللي پرچمدار ارائه طرح‌هاي پيشنهادي در زمينه آموزش بوده که به عنوان مهمترين اين طرح‌ها مي‌توان به طرح ايجاد شبکه آموزش و پژوهش گردشگري OIC اشاره کرد.

مشاور آموزشي معاونت گردشگري در ادامه اظهار داشت: طرح آموزش و تحقيقات گردشگري با محوريت جمهوري اسلامي ايران در اجلاس‌هاي گذشته وزراي گردشگري مورد تاييد اعضا قرار گرفته که اين نگرش مسووليت تصميم‌گيران اين عرصه را خطير مي‌کند.

عسگري ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران با ايجاد سايتي بر روي شبکه اينترنت اولين گام را در راستاي ايجاد پايگاه داده براي کليه کشورهاي عضو OIC در امر آموزش برداشته و کليه اطلاعات آموزش گردشگري کشور را بر روي سايت فوق قرار داده است.

وي در پايان با اشاره به پخش پرسشنامه پينشهادي معاونت گردشگري در نشست کميته‌ هماهنگي کشورهاي OIC گفت: در اين جلسه به وسيله پرسشنامه‌هايي از اطلاعات موسسات آموزش عالي کشورهاي OIC که در زمينه گردشگري فعاليت مي‌کنند با خبر شده و اطلاعات فوق در پايگاه داده براي تصميم‌گيري و استفاده عموم کشورهاي عضو قرار مي‌دهيم.

/123

انتهای پیام/

کد خبر 1391032337