گردشگري در برابر چالش‌هاي اقتصادي جهان مقاوم است

به گزارش ميراث آريا (Chtn) و به نقل از وب سايت رسمي سازمان جهاني جهانگردي، در اين اجلاس که روزهاي دوازدهم و سيزدهم ماه ژوئن در شهر مادريد اسپانيا برگزار شد، بر نقش گردشگري در اشتغالزايي به ويژه در ميان قشر جوان و جوياي کار تاکيد شد.

«طالب ريفايي» دبيرکل سازمان جهاني جهانگردي با اشاره به اين که برخلاف شرايط نابسامان اقتصادي در جهان، گردشگري بين‌المللي از معدود بخش‌هاي در حال رشد است، افزود: فرصت‌هاي اقتصادي گردشگري بسيار زياد است و به چند ميليون مي‌رسد، اما در صورت همکاري و کاهش موانعي که بر رشد گردشگري لطمه وارد مي‌کنند، مي‌توان اين فرصت‌ها را نيز افزايش داد.

دبيرکل سازمان جهاني جهانگردي خاطرنشان کرد: تسهيلات مسافرتي به ويژه در حوزه قوانين ورود گردشگر، يکي از مهم‌ترين موانع پيش رو است که بايد براي توسعه اقتصاد و اشتغال در حوزه گردشگري برچيده شوند.

به گفته طالب ريفايي، تنها راه براي دست‌يابي به اين مهم تعيين خط‌مشي‌هاي درست و به کارگيري آن‌ها در مکان و مسير صحيح است.

به گزارش ميراث آريا، نمايندگان 60 کشور جهان در اين اجلاس که در مقر دائمي سازمان جهاني جهانگردي در مادريد برگزار شد، حضور داشتند.
ص/109

انتهای پیام/

کد خبر 139103282