کشف شهر اسرارآميز 10هزار ساله در سوريه

به گزارش ميراث آريا (Chtn) و به نقل از فاکس نيوز، اين شهر که در صحراي سوريه و 50 مايلي شمال دمشق قرار دارد، از ستون‌ها و ابزار سنگي، جاده‌ها و حتي مقبره‌هايي برخوردار است که در نزديکي يک معبد باستاني به نام «دير مرموسي» واقع شده و همچنان اسرار خود را حفظ کرده است.

محققان که نام اين منطقه را «استون هنج سوريه» گذاشته‌اند، از آن به عنوان مکاني براي مردگان ياد کرده و معتقدند آنچه از اين ويرانه‌ها به دست مي‌آيد، نشانه‌اي از سکونت انسان نيست.

به گفته باستان‌شناسان، صومعه دير مرموسي که همچنين «صومعه موسي قديس حبشه‌‌اي» ناميده مي‌شود، متعلق به اواخر قرن چهارم و اوايل قرن پنجم است و نقاشي‌هاي ديواري متعددي از قديسان مسيحي و روز رستاخيز مربوط به قرن‌هاي يازدهم و دوازدهم ميلادي در آن وجود دارد.

کارشناسان معتقدند اين صومعه در ابتدا محل ديدباني ارتش روم بود که بخش‌هايي از آن بر اثر زلزله ويران شد و پس از مدتي مورد بازسازي قرار گرفت.

به گزارش ميراث آريا، قدمت اين منطقه موجب شگفتي باستان‌شناسان شده است؛ منطقه‌اي متعلق به عصر نوسنگي و اوايل عصر برنز که قدمت 10 تا 6 هزار ساله به آن نسبت مي‌دهند.

باستان‌شناسان اميدوارند فروکش کردن درگيري‌هاي داخلي سوريه فرصتي را براي کشف راز استون هنج سوريه در اختيار آن‌ها قرار دهد.
ص/109

انتهای پیام/

کد خبر 1391040634