قطار تهران مشهد برقي مي‌شود

به گزارش ميراث آريا(chtn)، «صاحب محمدي» با بيان اين مطلب در سخنراني افتتاحيه اين همايش تصريح کرد: پروژه برقي شدن قطار تهران مشهد نخستين پروژه ريلي کشور است که به صورت BOT توسط بخش خصوصي اجرا مي‌شود.

وي همچنين از ارائه برنامه‌اي مدون براي راه‌اندازي قطارهاي پرسرعت در کشور خبر داد و گفت: بزودي برنامه‌اي مدون در راستاي ارتقاي خدمات ريلي کشور در رابطه با بهره‌برداري از قطارهاي پرسرعت ارائه مي‌شود که مدلي براي توسعه صنعت ريلي کشور است.

اين مقام مسوول با تاکيد بر راه‌اندازي نخستين کارخانه ساخت لوکوموتيو در کشور خاطر نشان کرد: در يکي دو هفته آينده نخستين کارخانه ساخت لوکوموتيو کشور راه‌اندازي مي‌شود و پيش‌بيني مي‌کنيم پس از گذشت 2 سال 55 درصد از لوکوموتيو مورد استفاده کشور بومي‌سازي شود.

صاحب‌محمدي همچنين در رابطه با طول خطوط ريلي کشور گفت: در حال حاضر 10 هزار خط اصلي، 2 هزار خط فرعي، ريلي در کشور وجود دارد و 10 هزار خط ريلي در سطح کشور در حال ساخت است که با اجراي آن‌ها خيز بلندي در اين صنعت برداشته مي‌شود.

وي يکي از اقدامات راه‌آهن را براي توسعه ناوگان و افزايش خطوط ريلي را بهره‌گيري از تسهيلات دولتي خواند و گفت: در همين رابطه صحبت‌هايي با صندوق توسعه ملي داشته‌ايم تا سازندگان صنايع ملي و بهر‌ه‌برداران ريلي از تسهيلات اين صندوق استفاده کنند.

رئيس راه‌آهن کشور موقعيت استراتژيک ايران را در منطقه خاورميانه استراتژيک خواند و بيان کرد: ايران در منطقه‌اي قرار دارد که بين آسياي جنوب شرقي و اروپا واقع شده و کريدورهاي کشور با نگاه به حمل و نقل چند وجهي مي‌توانند کشورهاي توليدکننده را به کشورهاي مصرف‌کننده متصل کنند.

صاحب‌محمدي رشد حمل و نقل کشور را مثبت ارزيابي کرد و گفت: اگر چه با نگاهي به گذشته وضعيت فعلي حمل و نقل کشور قابل قبول است ولي با نگاه به آينده اين ميزان توسعه قابل قبول نيست و نياز به سرعت و تلاش حداکثري تمام بخش‌هاي حمل و نقل کشور دارد.

يادآور مي‌شود؛ نخستين همايش نقش حمل و نقل چندوجهي در تجارت ملي و بين‌المللي در حال حاضر در مرکز همايش‌هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در حال برگزاري است.
/120

انتهای پیام/

کد خبر 1391041241