وي افزود: طبق برنامه، کار ساخت اين راهآهن بايد سال 92 به اتمام برسد اما تلاش داريم تا آخر امسال يا نهايتا سه ماهه اول سال 92 اين راهآهن را به بهرهبرداري برسانيم.
وي درباره ايستگاههاي اين راهآهن گفت: 19 ايستگاه براي اين مسير در نظر گرفته شده است که بيشتر جنبه حمل و نقل بار دارد. اما سه ايستگاه رشت، رستمآباد و لوشان تنها ايستگاههاي مسافري اين مسير ريلي خواهند بود.
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور با اعلام اينکه راهآهن قزوين- رشت ـ بندرانزلي ـ آستارا به طول 370 کيلومتر است، در بيان مشخصات فني طرح اظهار کرد: عرض اين خط به صورت استاندارد 1435 ميليمتر است و مجموع طول تونلهاي اين مسير 22.7 کيلومتر خواهد بود.
وي همچنين خاطرنشان کرد: در مسير رشت ـ آستارا که 167 کيلومتر است طول کل پلهاي مسير 1000 متر و تعداد ايستگاهها 7 ايستگاه است.
به گفته نازدار طول بزرگترين پل اين مسير ريلي در قسمت يک خطه 2661 متر و در قسمت دو خطه 210 متر و مجموع طول پلها 11.1 کيلومتر است.
وي در بيان اهداف اصلي طرح گفت: اتصال استان گيلان، بندرانزلي و مرز آستارا به عنوان مرز مشترک با کشور آذربايجان به شبکه راهآهن و تسهيل درمبادلات بين بنادر شمالي و جنوبي کشور از طريق حمل و نقل و همچنين ايجاد يک مسير تمام ريلي در کريدور ترانزيتي شمال ـ جنوب براي ارتباط روسيه و کشورهاي آسياي ميانه، قفقاز و کشورهاي اروپاي شرقي و مرکزي با خليج فارس و شبه قاره هند از جمله اهداف اصلي راهاندازي راهآهن قزوين – رشت – بندرانزلي ـ آستارا است.
وي در پايان خاطرنشان کرد: براي ساخت اين مسير ريلي از 5 مشاور و 7 پيمانکار در قطعههاي 5 گانه استفاده شده است.
/108
انتهای پیام/