پاسخگويي به بيش از 2500 تماس از سوي سامانه جامع اطلاعات گردشگري

به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از روابط عمومي کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران، اين کانون به عنوان عضو ستاد دائمي سفرهاي کشور، برنامه‌هاي گسترده‌اي را به منظور هم‏افزايي با برنامه‌هاي کلان گردشگري سازمان، عرضه خدمات بهينه به مسافران و توسعه صنعت گردشگري در کشور طراحي کرده است.

براي نمونه، از آغاز تعطيلات تابستاني تاکنون، سامانه اطلاعات گردشگري به تعداد زيادي از تماس‌‌ها و سوالات گردشگران پاسخ داده است.

سامانه جامع اطلاعات گردشگري کشور در تمام ايام سال به صورت شبانه‌روزي به رفع نيازهاي اطلاعاتي گردشگران مي‌پردازد، به‏گونه‌اي که کارشناسان اين سامانه پاسخگوي بيش از دو هزار و 500 تماس تنها در نيمه دوم تيرماه 1391 در حوزه‌هاي مختلف گردشگري بوده‌اند.

بر اساس اين خبر، سامانه 09669 به عنوان نمادي از رفتار حرفه‌اي در حوزه گردشگري و صنايع وابسته از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور و کانون جهانگردي و اتومبيلراني راه‌اندازي شده و به صورت پايدار و مستمر در عرصه نظام عرضه و تقاضا در حوزه اطلاع‌رساني گردشگري، نظرها و خواسته‌هاي هموطنان را دريافت مي‌کند و در مسير افزايش کارآمدي و پاسخگو بودن به نظرها و پيشنهادهاي مردمي گام بر مي‌دارد.

وضعيت راه‌ها، ظرفيت‌هاي گردشگري، وضعيت آب و هوا، ظرفيت هتل‌ها، امداد خودرو، اطلاعات درباره جاذبه‌هاي تاريخي، فرهنگي، معنوي، طبيعي و گردشگري استان‌هاي مختلف کشور و نحوه دريافت گواهينامه و مدارک بين‌المللي خودرو از موضوعاتي است که مسافران از سراسر کشور براي آگاهي از آن‌ها با شماره تلفن 09669 تماس برقرار مي‌کنند.

بر اساس آمارهاي موجود، آگاهي از وضعيت راه‌ها و خدمات گردشگري مهم‌ترين دغدغه مسافران تابستاني است که با راهنمايي کارشناسان سامانه 09669 و به کارگيري نرم‌افزارهاي موجود اين نياز گردشگران هم در حد ممکن برطرف مي‌شود.
سامانه پيام کوتاه 30005333 کانون نيز براي اطلاع‌رساني در طول سال فعال است و آماده دريافت انتقادها و پيشنهادهاي هموطنان و مسافران در کليه محورهاي مواصلاتي است.

ب/120

انتهای پیام/

کد خبر 139105074