حضور ايران در 11 نمايشگاه بين‌المللي گردشگري

به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از روابط عمومي کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران، در اين ديدار که جمعي از اعضاي شاخص جامعه تورگردانان ايران نيز حضور داشتند، «جعفري» حضور بخش‌هاي مختلف صنعت گردشگردي ايران در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي را لازمه بازاريابي، بازار سازي و بازارداري صنايع مرتبط با گردشگري برشمرد و يادآور شد: در عصر توسعه‌يافته امروز که صنعت جهانگردي به‌شدت در حوزه‌هاي اقتصاد و اشتغال مولفه‌اي شاخص به شمار مي‌‌آيد، نمايشگاه‌هاي بين‌المللي جهانگردي، عامل مهمي در توازن تورهاي ورودي و خروجي‌اند و نقش مهمي در تثبيت مقاصد جهاني مسافرت و افزايش شاخص‌هاي صنعت جهانگردي دارند.

وي گفت: از سوي ديگر، نمايشگاه‌هاي بين‌المللي سکوي پرتاب شناخته‌شده‌اي براي محصولات جديد گردشگري‌اند که با حضور مستمر، در زماني کوتاه مي‌توان با آخرين دستاوردها و نوآوري‌هاي آن‌ها آشنا شد. از اين رو کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران با تعهد کاري و اشراف کامل بر بازارهاي جهاني گردشگري، به عنوان مجري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور، مقدمات حضور بخش خصوصي و تورگردانان ايران در 11 نمايشگاه مهم بين‌المللي را فراهم خواهد ساخت.

مديرعامل کانون با اشاره به اين که کليه کشورهاي پيشرو در زمينه گردشگري تلاش دارند با حضور در اين نمايشگاه‌ها، به‌روزترين خدمات و دستاوردهاي گردشگري خود را به نمايش گذاشته و بخشي از جريان تورهاي ورودي را به سمت خود گسيل کنند، گفت: به همين دليل در دور جديد حضور کشورمان در نمايشگاه‌هاي جهانگردي، با اهتمام کانون جهانگردي و اتومبيلراني حضور ايران نسبت به گذشته در ابعاد کمي و کيفي، متفاوت خواهد بود.

جعفري با اشاره به اين که طبق هماهنگي‌هاي انجام شده با معاونت گردشگري کشور به عنوان نهاد سياست‌گذار در عرصه گردشگري، امسال در نمايشگاه‌هاي بزرگي چون فيتور، لندن، برلين، جاتا، سنگاپور، مسکو و فنلاند حضور خواهيم داشت، افزود: حضور در اين بازارها، افزون بر تبليغ جاذبه‌هاي جهانگردي، به طور حتم منجر به فروش بسته‌هاي سفر و افزايش ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري خواهد شد.

اين مقام مسوول در ادامه، همچنين از تدوين نظام جامع نمايشگاه‌ها و برنامه‌ريزي حضور سالانه ايران در تقويم نمايشگاه‌هاي ساليانه بين‌المللي خبر داد و ابراز اميدواري کرد که با تحقق اين امر گام مهمي در نظام‌مندي نمايشگاه‌هاي جهانگردي برداشته شود.

مديرعامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني همچنين حرفه‌اي شدن برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي را يک ضرورت برشمرد و ابراز داشت: از اين پس حضور در نمايشگاه‌هاي جهاني متناسب با بازار فعاليت دفاتر مسافرتي و تجارب آن‌ها خواهد بود.

رئيس جامعه تورگردانان ايران در ادامه اين ديدار، با اشاره به حساسيت‌هاي موجود در صنعت گردشگري تاکيد کرد: با توجه به جذابيت‌هاي کم‌نظير صنعت گردشگري ايران و تاريخ و تمدن ديرپاي کشورمان، حضور در نمايشگاه‌هاي جهاني گردشگري بايد منسجم شود و ظرفيت‌هاي ايران در بهترين شکل ممکن به نمايش گذاشته شوند.

ابراهيم پورفرج نيز در اين جلسه با تقدير از کانون جهانگردي و اتومبيلراني به دليل ورود بموقع به عرصه اجرايي نمايشگاه‌هاي جهانگردي، حضور در نمايشگاه‌هاي جهاني را به مثابه بازاري بزرگ برشمرد که تورگردانان و مگاتورهاي کشورها، برنامه ساليانه خود را در اين نمايشگاه‌ها تنظيم مي‌کنند و به فروش بسته‌هاي سفر مي‌پردازند.

رئيس جامعه تورگردانان ايران گفت: با توجه به چشم‌انداز 20ساله صنعت گردشگري، اکنون بخش خصوصي به طور جدي وارد عرصه توسعه تورهاي ورودي گردشگري شده و همگام با دولت درصدد توسعه همه‌جانبه اين صنعت است.

«پورفرج» همچنين با تاکيد بر ضرورت حرفه‌اي شدن نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گفت: اميدواريم برنامه‌ريزي کانون به‌گونه‌اي باشد که فضاي موجود در غرفه ايران متناسب با سطح و حجم فعاليت‌هاي متقاضيان به‌خصوص تورهاي ورودي توزيع شود.

وي در پايان با اشاره به ضرورت حضور ايران در بازارهاي سنتي گردشگري دنيا گفت: اميدواريم با کمک کانون و سازمان، برگزاري نمايشگاه‌هاي جهانگردي از انسجام خوبي برخودار شود تا با پشتوانه حضور ايران در سبد جهاني تبليغات و نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري شاهد افزايش تورهاي ورودي باشيم.
ب/120

انتهای پیام/

کد خبر 1391052510