خانه‌هاي تاريخي در اولويت بيمه آثار تاريخي و فرهنگي

به گزارش ميراث آريا (chtn)، به نقل از روابط عمومي معاونت ميراث فرهنگي کشور، «مسعود علويان صدر» با بيان اين مطلب افزود: گروهي از کار‌شناسان حقوقي و متخصصان ميراث فرهنگي در حال مطالعه و بررسي، چالش‌ها و موانع احتمالي پيش روي اين پروژه هستند تا با ارائه يک الگوي مناسب اقدام به بيمه آثار تاريخي و فرهنگي کنند.

وي تصريح کرد: با توجه به حساسيت‌هاي ويژه در ارتباط با ارزش آثار تاريخي و باستاني، طرح بيمه با پيچيدگي‌هايي روبروست که همين امر موجب شده تا کار‌شناسان با دقت و ريزبيني بيشتري اين پروژه را بررسي کنند.

اين مقام مسوول ادامه داد: با توجه به طرح‌هاي توسعه شهري و ساخت و سازهاي متعدد، بافت‌هاي تاريخي کشور نيازمند لايه‌هاي بعدي حفاظتي است که بيمه مي‌تواند اين نقش را به طور مطلوب ايفا کند.

علويان صدر افزود: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با بيمه آثار تاريخي درصدد کاربرد سيستماتيک و انجام سياست‌هاي مديريتي بلند مدت بر اين اماکن است تا در فرآيند چند لايه‌اي حفاظتي بر اين آثار کنترل بيشتري داشته باشد.

معاون ميراث فرهنگي کشور خاطر نشان کرد: هرچند که بيمه کردن آثار تاريخي هزينه‌هاي بسياري براي سازمان ميراث فرهنگي به دنبال خواهد داشت اما حفظ داشته‌هاي تاريخي و رسالت امانت داري سازمان در انتقال اين آثار به نسل بعدي مهم‌ترين دليل اجرايي کردن اين طرح است.

وي يادآور شد: تلاش خواهد شد به سرعت توافقات لازم با شرکت‌هاي بيمه انجام شود تا قبل از پايان سال مالي ۹۱ شاهد اجرايي شدن فاز اول اين پروژه ملي باشيم.
/۱۰۸

انتهای پیام/

کد خبر 1391071513