لزوم توجه به کيفيت به عنوان يک تعهد براي ايجاد برند در گردشگري

مديرعامل هلدينگ گردشگري مارکوپولو در گفت‌و‌گو با ميراث‌آريا(chtn) مهمترين عواملي که مانع ايجاد برند در بخش خصوصي گردشگري شده است را به سه دسته تقسيم کرد و با بيان اين‌که شرکت‌ها و محصولات برنامه‌اي براي تبليغات درازمدت نداشته و تنها به تبليغات فروش مي‌پردازند، اظهار داشت: سازمان‌هاي بخش خصوصي عموما در اجراي تبليغات تنها فروش را هدف قرار مي‌دهند در حالي‌که تبليغات کارکردهاي ديگري هم دارد که يکي از آن‌ها ايجاد ذهنيت مثبت در مصرف‌کننده و بازار است.

وي عدم تعيين استراتژي و جايگاه معين در بازار را از ديگر موانع ايجاد برند در بخش خصوصي گردشگري معرفي کرد و در اين رابطه گفت: شرکت‌هاي موفق در دنيا معمولا از پيش استراتژي‌هاي خود را تعيين مي‌کنند، استراتژي‌هاي متنوعي در بازار موجود است که موجب ايجاد جايگاه آن شرکت در ذهن مصرف‌کننده مي‌شود.

انصاري ادامه داد: جايگاه به اين معني که وقتي شما نام يک شرکت، خدمات يا محصولات را مي‌آوريد در ذهن مخاطب تصوير و جايگاهي شکل مي‌گيرد مانند بسياري از برندهاي مطرح در دنيا که در ذهن بسياري از مردم جهان جايگاه برتر و با کيفيت‌تري را اشغال کرده است.

عضو کميته علمي سمينار و جشنواره برند در گردشگري بي‌توجي به کيفيت به عنوان يک تعهد را سومين مانع براي ايجاد برند در گردشگري معرفي و تصريح کرد: برندسازي به معني وعده به‌همراه تعهد اجراي وعده است، مصرف‌کنندگان صنعت گردشگري در برخي از موارد با وعده‌‌هاي بسياري تا لحظه فروش مواجه مي‌شوند ولي به محض پايان يافتن فروش همه چيز تمام مي‌شود و در اين رابطه به دليل عدم شناخت و آموزش کافي برخي از خدمات و ارائه‌دهندگان محصولات سعي در اجراي وعده‌ها ندارند.
/117

انتهای پیام/

کد خبر 1391071523