بازديد مدير امور پايگاه‌هاي ميراث جهاني کشور از محوطه بيستون

به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي کرمانشاه، در اين سفر از طرح ساماندهي محوطه شامل محور دسترسي شمالي و جنوبي، محوطه سراب، دسترسي به کتيبه و جاده‌ شاهي که از محل اعتبارات استاني در حال انجام بود بازديد شد.

بر اساس اين گزارش، همچنين از محل پروژه‌هاي در حال انجام از اعتبارات ملي مجموعه جهاني بيستون، شامل ساماندهي زاغه‌ها، ايجاد فضاي سبز بين کاروانسرا تا کاخ نيمه‌ تمام ساساني، آزادسازي حريم کاروانسرا، نرده‌کشي محوطه، مرمت ساختمان اداري، ساخت سالن جلسات، اسکن‌ نوري کتيبه داريوش، ايجاد دسترسي سواره در محوطه، تسطيح و زيرسازي مسير سنگ‌فرش نيز بازديد به عمل آمد.

پس از بازديد ميداني، جلسه‌اي با حضور «پرويز سعادتي» مدير امور پايگاه‌ها، «عزيزي» معاون امور پايگاه‌ها و مدير پايگاه تخت سليمان، «ميلاني» رئيس اداره نظارت امور پايگاه‌ها، «حسين راعي» مدير پايگاه جهاني بيستون و کارشناسان پايگاه بيستون در محل سالن جلسات تشکيل شد.

در ادامه سعادتي از پيشرفت پروژه‌ها در محوطه بيستون ابراز رضايت کرد و تغييرات در زمينه مطالعاتي، پژوهشي و اقدامات اجرايي، مرمت و ساماندهي در محوطه در يک سال گذشته را چشمگير دانسته و اين پايگاه را جزو چند پايگاه برتر در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: اين پپشرفت‌ها حاصل مديريت مناسب و علمي، تلاش و کوشش کارشناسان پايگاه بيستون بوده است.

وي تدابيري براي حل شدن مشکل حقوق ارائه کرد که يکي از آنها هيات امنايي کردن پايگاه‌هاي جهاني است که با هيات امنايي شدن، تمامي تصميم‌گيري‌ها و هزينه‌کردها با هيات امناي آن پايگاه خواهد بود.
122/

انتهای پیام/

کد خبر 1391071550