غذا، فرصت مغفول‌ مانده گردشگري کشور است

«آرش نورآقايي» با بيان اين مطلب به ميراث آريا(chtn)، افزود: در حالي که کشورهاي ديگر به دنبال ايجاد فرصت براي جذب گردشگرند، ما فرصت معرفي غذاهاي متنوع کشورمان را با عرضه غذاهاي تکراري به تهديد تبديل کرده‏ايم.

وي تصريح کرد: ميل غذا تنها براي تامين مايحتاج بدن و سلامتي نيست بلکه امروزه جزئي از اوقات فراغت ما را نيز تشکيل مي‏دهد.

اين فعال حوزه گردشگري با اشاره به وجود غذاها و نوشيدني‏هاي متنوع در تمام شهرها و حتي روستاهاي کشور اظهار داشت: متاسفانه تاکنون غذا در ايران به عنوان يک جاذبه مطرح نشده است و اميدوارم در اولين فرصت بتوانم در اين زمينه يک تحقيق جامع و کامل ارائه بدهم.

نورآقايي ايجاد يک برند در حوزه غذا را براي استفاده از اين ظرفيت لازم دانست و بيان کرد: در حالي که برندهاي مختلفي از غذا در دنيا وجود دارد، ما نه‌تنها هنوز در اين زمينه کاري نکرده‏ايم بلکه بسياري از غذاهاي مهم و اصلي مثل خورش فسنجان از منوي رستوران‏هاي ما حذف شده‏اند.

وي نوشيدني‏هاي ايراني را نيز متنوع و متعدد عنوان و تصريح کرد: نوشيدني‏هاي استان‏هاي مختلف ايران نيز بسيار متنوع‌اند و مي‏توانند براي گردشگران جذاب باشند.
ب/120

انتهای پیام/

کد خبر 1391072428