معرفي اهميت برندهاي گردشگري و لزوم توجه در سطوح مختلف به اين مقوله

به گزارش ميراث‌آريا(chtn) به نقل از ستاد اطلاع‌رساني سومين جشنواره و سمينار برند در گردشگري، معاون کل سازمان توسعه و تجارت با اشاره به اهميت برندسازي گردشگري براي جمهوري اسلامي ايران گفت: ايجاد تصويري ماندگار از سفري خاطره‌انگيز به يک مقصد گردشگري و يا رضايت‌مندي از استفاده محصولات و خدمات گردشگري بيش از هر مولفه ديگري نياز به آشنايي با خواسته‌هاي گردشگران و انتظارات آنان و تلاش براي عينيت بخشيدن به آن‌ها است.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران با توجه به برخورداري از جاذبه‌هاي طبيعي، فرهنگي و تاريخي بي‌بديل و ضرورت معرفي آ‌ن‌ها به بازارهاي هدف و کسب مزيت رقابتي در جذب گردشگر بيش از پيش نياز به تسريع در ايجاد و معرفي برند گردشگري خود است.

کرمانشاهي ادامه داد: بي‌شک سرعت بخشيدن به عملياتي کردن مطالعات صورت پذيرفته و ساخت برندي در خور نام و عظمت ايران نه تنها به فعاليت‌ها و سياست‌گذاري‌هاي گردشگري جهت مي‌دهد بلکه باعث ايجاد وحدت رويه در حضور در رويدادهاي بين‌المللي و هدفمند کردن سرمايه‌گذاري‌ها و تجميع انرژي مي‌شود.

وي در زمينه اقدامات انجام گرفته توسط سازمان توسعه تجارت در حوزه برند گردشگري گفت: سازمان توسعه تجارت با بسترسازي، فرهنگ‌سازي، آموزش، ايجاد دبيرخانه دائمي و تعيين مسوول براي برند ملي، گردشگري، کالايي، بنگاه‌ها و تعيين کميته علمي و کميسيون تخصصي درصدد ساختارسازي و تبيين مباني حقوقي برند است.

اين مقام مسوول خاطرنشان کرد: ساماندهي همايش‌ها و پيگيري درخصوص برند گردشگري و مسائل مربوط به ساخت و معرفي آن، يکي از چندين حوزه‌اي است که سازمان توسعه تجارت براي آن برنامه‌ريزي کرده و با تشکيل کميته علمي و بهره‌گيري از دانش بخش دانشگاهي و متخصصان داخلي و بين‌المللي و تجربيات فعالان گردشگري سعي در تحقق اين امر کرده است.

معاون کل سازمان توسعه و تجارت گفت: همچنين بررسي سمينارها، همايش‌ها و رويدادهاي مرتبط با برند گردشگري، به لحاظ اهداف، محتوا و ثمربخشي و صدور مجوزهاي لازم از ديگر اقدامات سازمان توسعه تجارت است.

کرمانشاهي با مثبت ارزيابي کردن عملکرد سمينار و جشنواره برند در گردشگري در چند سال اخير، اظهار داشت: آن‌چه باعث تمايز اين سمينار از سايرين مي‌شود معرفي اهميت برندهاي گردشگري و لزوم توجه در سطوح مختلف به اين مقوله است.

اين مقام مسوول افزود: سمينار سالانه برند در گردشگري تلاش کرده است ضمن آشنا کردن بدنه گردشگري با مفهوم برندسازي، راهکارها و روش‌هاي ساخت و مديريت آن را به صورت کاملا عملياتي ارائه کند و از آنجايي که بخش خصوصي متولي برگزاري آن بوده، به دليل آشنايي با چالش‌هاي موجود همواره سعي کرده است در مسير پيشرفت اين صنعت، به نيازهاي علمي و حرفه‌اي پاسخ گويد.

وي در زمينه علت حمايت سازمان توسعه تجارت از سومين جشنواره و سمينار برند در گردشگري گفت: حمايت از نو‌آوري و حرکت رو به جلو با در نظر گرفتن زمينه‌هايي که پيشرفت و توسعه صنعت گردشگري را تسهيل مي‌کند، از دغدغه‌هاي سازمان توسعه تجارت است و با توجه به اين‌که سومين جشنواره و سمينار برند در گردشگري در اين مسير قرار گرفته، لازم است بخش‌هاي مرتبط از جمله اين سازمان، از برگزاري آن حمايت کرده و از دستاوردهاي آن براي دانش‌افزايي مجموعه گردشگري استفاده کنند.
/117

انتهای پیام/

کد خبر 1391072534