رشد کند مسافرت‌هاي هوايي در سال 2012

به گزارش ميراث آريا (Chtn) و به نقل از خبرگزاري فرانسه، در اين گزارش آمده است که جابه‌جايي هوايي کالا تا ماه سپتامبر تنها 6 دهم درصد افزايش يافته که در مقايسه با سال 2011 تغييري نداشته است.

در اين ميان مسافرت هوايي نيز وضعيت نااميدکننده‌اي داشت و در حالي که در نيمه نخست سال و در ماه آگوست به ترتيب رشدي 6 و 5 درصدي را نشان داد، در سه ماهه سوم با کاهش چشمگيري مواجه شد.

«توني تايلر» دبيرکل سازمان بين‌المللي حمل و نقل هوايي معتقد است رکود بازارها و افزايش قيمت سوخت در ماه‌هاي گذشته سبب شد خطوط هوايي تقريبا هيچ درآمدي نداشته باشند.

وي افزود: با وجود اين، اختلاف‌هاي زيادي بسته به مناطق وجود دارد که بر اساس آن درآمدها به نفع و ضرر يک منطقه تغيير مي‌کند.

به گفته توني تايلر، مناطقي همچون امريکاي لاتين، چين و خاورميانه در اين مدت درآمد سرشاري از حمل و نقل هوايي کسب کردند اما اين روند در اروپا با 5/5 درصد رشد و با وجود افزايش نرخ هزينه‌ها و ماليات‌ها بسيار اندک بود.

رقابت اصلي در کشورهاي افريقايي تبديل فرصت‌ها به سود است در حالي که در امريکاي شمالي تمرکز اصلي روي مديريت ظرفيت براي دستيابي به سود مورد نظر است.

به گزارش ميراث آريا، پيش‌بيني مي‌شود ادامه اين روند و سود اندک حمل و نقل هوايي در سال 2012 به‌ويژه در اروپا، بحراني جديد براي اين صنعت در آستانه سال نو ميلادي به وجود بياورد.
ب/109

انتهای پیام/

کد خبر 1391081546