مرکز آموزش علمي کاربردي گردشگري «کاراد» در چهار رشته آغاز به کار کرد

به گزارش ميراث آريا (chtn)، «ناصر عندليب» افزود: عواملي چند از جمله عضويت در گروه مالي شرکت سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي، گردشگري ايران اين مرکز را به موفقيت فراوان در آينده اميدوار ساخته است که از جمله آن‌ها بهره‌مندي از امکانات محيط واقعي کار در گروه مالي نظير بانک گردشگري، هتل فرودگاهي با 1500 اتاق مراکز پذيرايي بين‌راهي و ساير پروژه‌ها که ديگر امکاناتي است که مي‌تواند در اختيار دانشجويان مرکز کاراد قرار گيرد.

وي اعتقاد به لزوم استقرار توسعه آموزش‌هاي مهارتي در جمهوري اسلامي ايران را از ديگر موارد مورد تاکيد در ايجاد مرکز آموزشي «کاراد» دانست و بيان کرد: اين مرکز با مراکز علمي – کاربردي در کشورهاي ديگر و برگزاري دوره‌هاي مشترک آموزش بين‌‌المللي ارتباط خواهد داشت.

مديرعامل دانشگاه علمي – کاربردي گفت: امروز در شرايطي دور هم جمع شديم که در حوزه آموزش‏عالي و توليد علم، کشور در شرايط بسيار خوبي قرار دارد. آمار و ارقام صادره از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري که آمار مقايسه‌اي هم هست گوياي واقعيت‌هاي زيادي‌ است.

«ناصر عندليب» تصريح کرد: همچنين آمارهاي مربوط به دانشگاه علمي و کاربردي بسيار جالب است به گونه‌اي که در حال حاضر 488 دانشجو در 941 مرکز علمي کاربردي مشغول تحصيل هستند که اين مراکز توسط 137 دستگاه اجرايي مرتبط با آن‌ها ايجاد شده است.

وي اظهار داشت: هر چند همه آمارها گوياي پيشرفت‌هاي محسوس و قابل اعتلا است اما به نظر مي‌رسد حرکتي جهت‌دار به سمت تربيت نيروهاي متخصص و مهارتي که بتوانند پس از فراغت از تحصيل بلافاصله جذب مراکز کار شوند تاکنون صورت نپذيرفته است. نگاهي به مسير حرکت مراکز آموزش عالي در کشورهاي دنيا نشان مي‌دهد دانشگاه‌ها نسل‌هاي مختلفي را پشت‌سر گذاشته‌اند و در حال حاضر نسل چهارم دانشگاه‌ها که دانشگاه‌هاي مهارت‌آفرين (خلاقيت و نوآوري و توليد ثروت از راه دانش) فعال هستند.

وي افزود: مطالعات تطبيقي بر روي حوزه‌هاي آموزش در کشورهاي پيشرفته بيانگر اين است که در کنار آموزش‌هاي نظري و تئوريک که عمدتا وظيفه تربيت نيروهاي آکادميک و پژوهشي بر عهده دارند سيستم‌هاي آموزش‌هاي مهارتي وظيفه برنامه‌ريزي آموزشي در نظام مهارت و فناوري و استفاده حداکثري از منابع انساني خبره امکانات و تجهيزات دستگاه‌هاي اجرايي در ارائه آموزش‌هاي عملي است.

وي گفت: خوشبختانه اخيرا در کشور ما نيز توجه ويژه‌اي به آموزش‌هاي مهارتي و فناوري گرديده به طوري که هيات وزيران در تاريخ اول آبان آيين‌نامه نظام آموزش مهارت رفتاري را تصويب و براي اجرا ابلاغ نموده است. آنچه که در اين آيين‌نامه به آن اشاره شده است و به عنوان زيربناي نظام مهارتي در سه رکن تبيين شده است آموزش‌هاي مهارتي، صلاحيت حرفه‌اي، شرايط احراز مفهوم اين ارکان اين است که حداقل 60 درصد از آموزش‌ها بايد جنبه مهارتي، کاربردي و در محيط واقعي کار صورت پذيرد و 40درصد از آموزش‌ها نيز صرف فراگيري دانش‌هاي کاربردي پايه مرتبط با فعاليت اقتصادي اختصاص مي‌يابد.

خاطر نشان مي‏شود؛ همچنين در اين مراسم جهانيان معاون گردشگري کشور، جهانگيري رئيس هيات مديره شرکت سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري ايران، ناصر سالار مديرعامل بانک گردشگري، شريفي، مديرکل مراکز پذيرايي و گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، جاويد نژاد نايب رئيس دانشگاه کاراد و معاون گسترش دانشگاه جامع علمي – کاربردي در رابطه با اهميت و جايگاه دانشگاه هاي جامع علمي – کاربردي در افزايش سطح علمي کشور سخنراني کردند.

/120

انتهای پیام/

کد خبر 1391081551