ايران کشوري داراي ميراث غني طبيعي، تاريخي و فرهنگي است

«محمد پروين» در گفت‌و‌گو با ميراث آريا (chtn)، با اشاره به پيام «طالب ريفايي» دبير کل سازمان جهاني جهانگردي به سومين جشنوراه برند و گردشگري افزود: وي در اين پيام علاوه بر تاکيد بر جايگاه غني فرهنگي و تاريخي ايران اطمينان داده است که ايران از اين جشنواره و برند بهترين استفاده را مي‌برد.

به گفته پروين، دبير کل سازمان جهاني جهانگردي در پيامي به سومين سمينار و جشنواره برند و گردشگري عنوان کرده است: ايران کشوري داراي ميراث غني طبيعي، تاريخي و فرهنگي است که از موضوعات مطرح شده در اين سمينار بهترين استفاده را مي‌برد.

طالب ريفايي در پيام خود آورده است: از جانب سازمان جهاني جهانگردي که به عنوان بخشي از سازمان ملل متحد مسوول ارتقا و توسعه گردشگري پايدار است، ضمن اظهار خرسندي به تمامي شرکت‌کنندگان در سومين سمينار و جشنواره برند گردشگري سلام عرض مي‌نمايم و معتقدم علي‌رغم افزايش مشکلات و چالش‌هاي جهاني به ويژه در بخش اقتصاد در بسياري از بازارهاي مهم اروپا و شمال آمريکا، جاي خوشحالي است که گردشگري به رشد خود ادامه مي‌دهد.

ريفايي افزوده است: بر اساس آمار اعلام شده در چند ماه آغازين سال ۲۰۱۲، ورود گردشگر به مقاصد گردشگري ۵ درصد افزايش داشته است که خبري مسرت‌بخش است. گردشگري بين‌المللي در مسير رشد، به راه خود ادامه مي‌دهد و تا پايان سال ۲۰۱۲ يک ميليارد مسافر از مرزهاي بين‌المللي عبور خواهند نمود که بيش از يک تريليون دلار گردش مالي ايجاد مي‌نمايد که هر يک از اين گردشگران بخشي از سرمايه عظيمي است که تامين‌کننده ۵ درصد توليد ناخالص داخلي جهاني است و از هر ۱۲ شغل ۱ شغل در اين حوزه شکل مي‌گيرد و ۲۰ درصد خدمات صادرات را شامل خواهد شد.

طالب ريفايي در اين پيام تصريح کرده است: افراد صرفا بيشتر سفر نمي‌کنند بلکه به دنبال يافتن مقاصد جديد نيز هستند. کشورهاي واقع در منطقه اقتصاد رو به رشد آسيا، آمريکاي لاتين، آفريقا و خاورميانه تقريبا نيمي از گردشگران را جذب مي‌نمايند و تا سال ۲۰۱۵ اين مقاصد پذيراي گردشگران بيشتري نسبت به مقاصد شناخته شده و پيشرفته خواهند بود.

به گفته دبير کل سازمان جهاني جهانگردي با توجه به اين موضوع، رقابت براي جذب گردشگر جدي‌تر است و لذا براي مقاصد، بسيار مهم است که برندهاي قوي ايجاد نمايند و خود را از سايرين متمايز کنند تا بتوانند در ذهن گردشگر نقش ببندند، لذا سومين سمينار و جشنواره گردشگري در زماني بهتر از مقطع کنوني نمي‌توانست برگزار گردد.

طالب ريفايي خاطر نشان کرده است: با توجه به اينکه بسياري از مقاصد با محدوديت بودجه مواجه مي‌باشند و نياز به مشتري جديد دارند، ‌ خلاقيت نقش مهمي را در عرصه ساخت برند ايفا مي‌کند و من به دست‌اندرکاران اين سمينار تبريک مي‌گويم که در پروسه ساخت برند به مقوله خلاقيت توجه نموده‌اند، ‌ من مطمئن هستم که ايران به عنوان کشوري که داراي ميراث غني طبيعي، تاريخي و فرهنگي است از موضوعاتي که در اين سمينار مطرح مي‌شود بيشترين استفاده را خواهد نمود من براي شما در اين سمينار آرزوي موفقيت مي‌نمايم.
ص/۱۰۸

انتهای پیام/

کد خبر 1391082212