وي تصريح کرد: گردشگري در دنياي پر از رقابت امروز بدون برندينگ و برندسازي خيلي مشکل است و هر کشوري که به گردشگري اهميت ميدهد بايد برندينگ هدفمندي داشته باشد و ما ميبينيم که برندها، لوگو و شعارهاي مختلفي براي اين کشورها وجود دارد.
رئيس سازمان گردشگري ارمنستان با اشاره به برند « ايران، مرواريد آسيا است»، اين شعار را بسيار با معنا خواند و بيان کرد: ارمنستان هم چندين برند در حوزه گردشگري دارد از جمله: «مسيري به سمت ريشههاي خودتان» و «از ارمنستان ديدن کنيد».
وي ديدار خود با معاون گردشگري کشور را مثبت ارزيابي کرد و گفت: دو کشور جمهوري اسلامي ايران و ارمنستان فرصتهاي بسيار زيادي از لحاظ گردشگري دارند و ميتوانند همکاريهاي متقابل خوبي باهم داشته باشند.
«پطروسيان» برگزاري تورهاي مشترک را از ديگر راهکارهاي توسعه همکاريهاي گردشگري بين دو کشور خواند و تصريح کرد: با توجه به مشترکات تاريخي و فرهنگي بسياري که بين ايران و ارمنستان وجود دارد، ما ميتوانيم برند و شعاري مشترک براي گردشگري داشته باشيم که اين مشترکات را در خود جاي داده باشد.
وي سال 2012 را براي گردشگري بينالمللي بسيار حساس و تاريخي دانست و بيان کرد: بر اساس آمار سازمان جهاني جهانگردي، در اوايل دسامبر سال 2012 انتظار ميرود يک ميليارد سفر بينالمللي در دنيا انجام شود که يک رويداد تاريخي در حوزه گردشگري محسوب مي شود.
معاون وزير اقتصاد ارمنستان افزود: به اين ترتيب گردشگري بعد از گذر از دوره بحران اقتصادي دوباره روي پاي خودش ميايستد و ما شاهد 4 درصد رشد گردشگري بينالمللي خواهيم بود و همه ما اين رويداد را جشن خواهيم گرفت.
وي صلح را نيز در توسعه گردشگري مهم خواند و گفت: من خيلي خوشحالم از اين که به ايران آمدهام . اينجا براي من بسيار دلپذير بود و من براي شما آرزوي صلح و پيشرفت ميکنم چراکه بدون صلح گردشگري وجود نخواهد داشت.
«پطروسيان» افزود: گردشگري بخشي از اقتصاد است که دنيا را براي صلح حفظ و حراست ميکند و من آرزو ميکنم گردشگران شما روز به روز افزايش پيدا کنند.
/120
انتهای پیام/