وي تصريح کرد: همچنين برند گردشگري را سازمان گردشگري بهتنهايي نميتواند جايگاهيابي کند بلکه بايد بر اساس مشخصههاي هويت ملي و مبتني بر حال و هواي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و تمام جنبههاي مختلف مقصد به عنوان مثال کشور ايران شکل بگيرد.
مدير موسسه توريسم ليدرز اسپانيا اظهار داشت: اگرچه برند هر کشور و مقصدي به رونق گردشگري کمک ميکند، ولي برند مفهومي چندوجهي و فراسازماني دارد.
وي برند را وسيلهاي براي تمايز يک خدمت از ساير خدمات خواند و بيان کرد: امروزه با توجه به تنوع محصولات و خدمات، برند نهتنها در گردشگري، بلکه در کسب و کار يک شناسه به شمار ميآيد.
الف/ب/120
انتهای پیام/