وي با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در خراسان شمالي مبني بر توجه به رونق و توسعه گردشگري و توليد ثروت ملي افزود: ما براي به کار بستن رهنمودهاي مقام معظم رهبري بايد گردشگري را در داخل کشور گسترش دهيم و دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي بايد با معرفي جاذبهها در زمينه تورهاي داخلي، ورودي و خروجي فعال شوند.
اين مقام مسوول با اشاره به فعاليت ويژه دولت نهم و دهم در زمينه ايجاد زيرساختهاي گردشگري اظهار داشت: در سال 1384 تعداد هتلهاي کشور 446 واحد بود که هماکنون با رشد 54درصدي به هزار واحد افزايش يافته است و تعداد هتلآپارتمانها نيز از 241 واحد به 532 واحد افزايش يافته و با رشدي 120 درصدي همراه بوده است. همچنين تعداد دفاتر خدمات مسافرتي از هزار و 725 دفتر به 3 هزار 472 دفتر و تعداد راهنمايان گردشگري از 2 هزار و 650 نفر به 5 هزار و 749 نفر رسيده است که رشد 100 و 120 درصدي را نشان ميدهد.
مديرکل مراکز و خدمات گردشگري کشور کيفيت عرضه خدمات گردشگري را از مهمترين عوامل در برندسازي دانست و بيان داشت: اگر بتوانيم کيفيت عرضه خدمات را در صنعت گردشگري افزايش دهيم، در توليد و ايجاد برند گام مهمي برداشتهايم.
وي افزود: امروز موسسات بزرگ گردشگري در زمينه توسعه و مهندسي برند هزينههاي زيادي کردهاند و در کشور ما نيز اين مقوله چند سالي است مطرح شده و شرکتها و بنگاههاي دولتي و خصوصي براي جبران زمان از دست رفته بايد از تجربيات آن موسسات استفاده کنند و برگزاري اينگونه سمينارها و نشستهاي تخصصي نيز در اين زمينه مفيد و موثر خواهد بود.
شريفي حلقه مفقوده توسعه گردشگري را موضوع آموزش دانست و گفت: خوشبختانه در بحث آموزش هتلداران و شاغلان هتلها با همکاري اداره کل آموزش فعاليت خوبي صورت گرفت و يکي از شرايط استانداردسازي هتلها و مراکز اقامتي و دريافت گواهينامه کيفيت خدمات، آموزش پرسنل شاغل در هتلهاست و شرط تمديد مجوز سالانه دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري نيز استفاده از نيروهاي آموزش ديده و استانداريسازي سطح خدمات است.
الف/ب/120
انتهای پیام/