تصويب طرح جامع منطقه نمونه گردشگري متين‌آباد نطنز

به گزارش ميراث‌آريا(chtn) به نقل از روابط‌عمومي اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان اصفهان، دومين نشست کارگروه ميراث‌فرهنگي ، صنايع‌دستي و گردشگري استان در شش ماه دوم سال جاري با حضور تمام اعضا و به رياست «مهدي جمالي‌‌نژاد» معاون امور عمراني و جانشين رئيس کارگروه برگزار شد.

در اين نشست نمودار تشکيلاتي اعضاي کارگروه و شرح وظايف کميته‌هاي تحقيق ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي فوق مجددا بررسي و پس از اصلاحاتي مورد تصويب قرار گرفت.

همچنين مصوب شد تا کميته تخصصي گردشگري روستايي به عنوان زير مجموعه کميته تخصصي سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي توسعه‌اي ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري فعاليت کند.

در اين جلسه طرح‌هاي توسعه گردشگري بر مبناي توسعه گردشگري طبيعي در مناطق چشمه «لادور» در خميني شهر، منطقه گردشگري آب گرم ورتون در شرق شهرستان اصفهان توسط سرمايه‌گذاران بخش خصوصي و اداره‌کل ميراث‌فرهنگي استان ارائه و صلاحيت عملکرد شرکت سرمايه‌گذار توسط اعضا تائيد و تصويب شد.

از جمله ديگر مصوبات اين جلسه تصويب طرح جامع منطقه نمونه گردشگري متين‌آباد در منطقه پيرامون نطنز است که پس از تاسيس نخستين اکو کمپ کويري در ايران در اين منطقه توسط مجري اکوکمپ ارائه شد.

در اين طرح فعاليت‌هاي مبتني بر توسعه گردشگري بر مبناي گردشگري طبيعت، اگروتوريسم (گردشگري مبتني بر توسعه کشاورزي) و گردشگري ماجراجويانه در مساحتي حدود 32 هکتار براي توسعه فرهنگي و اقتصادي منطقه پيش‌بيني شده است.

«مهدي جمالي‌نژاد»، معاون امور عمراني استانداري اصفهان در اين جلسه عنوان کرد که استان اصفهان داراي جاذبه‌هاي منحصر به فرد تاريخي است و لکن از نظر جاذبه‌هاي طبيعي هم بسيار منحصر به فرد است.

وي در اين راستا خواستار تهيه بسته‌هاي سفر مرتبط با گردشگري طبيعت در استان توسط دست اندرکاران بويژه بخش خصوصي شد.

«محسن مصلحي»، سرپرست اداره‌کل ميراث‌فرهنگي استان نيز ضمن اشاره به ارائه مسيرهاي گردشگري طبيعي و تاريخي در استان از سال 1385 تا کنون به تمامي دفاتر خدمات مسافرتي استان تاکيد کرد که ميراث‌فرهنگي استان اصفهان تمامي سعي و تلاش خود را براي توسعه گردشگري طبيعي به کار گرفته است.

در ادامه «احمدرضا مولائي» معاون سرمايه‌گذاري و تامين منابع اداره‌کل ميراث‌فرهنگي استان نيز در ادامه از رياست و اعضاي کارگروه درخواست کرد تا با تشويق بانک‌هاي عامل زمينه را براي حمايت هر چه بيشتر بانک‌ها به عنوان نمايندگان اقتصادي دولت از بخش خصوصي در راستاي تحقق بحث اقتصاد مقاومتي در زمينه گردشگري فراهم آوردند.

همچنين «احمد اديب» معاون صنايع‌دستي استان نيز به عنوان آخرين سخنران جلسه درخواست کرد تا در تهيه هر طرح گردشگري ظرفيت‌هاي صنايع‌دستي مناطق و ساماندهي توليدکنندگان صنايع‌دستي مناطق مختلف به عنوان يک مقوله اقتصادي و فرهنگي در نظر گرفته شود.

در پايان مقرر شد تا مبحث صنايع‌دستي محلي و چگونگي توسعه آن در طرح جامع گردشگري متين‌آباد (از توابع شهرستان نطنز) بررسي و در جلسه بعد ارائه شود.
الف/117

انتهای پیام/

کد خبر 139109024