پيام «بان کي مون» به مناسبت نوروز

به گزارش ميراث آريا (CHTN) به نقل از سايت رسمي سازمان ملل، در اين پيام، دبيرکل سازمان ملل پيام صلحي را که در بطن آيين نوروز نهفته است را براي شرايط نابسامان جهاني به ويژه در کشورهاي حوزه نوروز پر اهميت خواند.

وي همچنين تعلقات فکري و روحي خود را همسو با کشورهاي برپا کننده جشن نوروز عنوان و پايبندي به همکاري همه جانبه براي دست يابي به آينده‌اي بهتر را اصلي مهم اعلام کرد.

در اين پيام آمده است: در دوران تغييرات و نابساماني جهاني به ويژه در بسياري از مناطق برپاکننده جشن نوروز، پيام صلحي که در هسته و بطن اين آيين نهفته است از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. تمام فکر و ذهن من معطوف به صاحبان نوروز در شرايط دشوار کنوني است. اين روز خجسته يادور آن است که ما سرنوشتي يکسان داشته و بايد براي آينده‌اي بهتر براي همه تلاش کنيم.

گفتني است جشن نورزو در سال 2009 در فهرست ميراث ناملموس ميراث فرهنگي بشري قرار گرفت و در سال 2010 با تصويب مجمع عمومي سازمان ملل، ثبت و به عنوان يک روز بين‌المللي معرفي شد.

به گزارش ميراث آريا، علاوه بر ايران کشورهاي قزاقستان، قرقيزستان، تاجيکستان، ترکمنستان، افغانستان، آذربايجان و ترکيه نيز جشن نوروز برگزار مي‌کنند.
/109

انتهای پیام/

کد خبر 139112028