نوروز جلوه‌اي ناب از ميراث ماندگار و باشکوه ايران اسلامي است

به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ، متن کامل پيام دکتر «محمد شريف ملک زاده» به شرح زير است:

\" يا مقلب القلوب والابصار ، يا مدبر الليل و النهار ، يا محول الحول و الاحوال ، حول حالنا الي احسن الحال.

سال 1391 را با تمام فراز و نشيب هايش پشت سر گذاشتيم ؛ سالي که براي ملت عظيم الشان ايران و دولت خدمتگزار جمهوري اسلامي هم چون سال هاي پيشين محمل رويدادهايي بزرگ بود و بيش از پيش بر عظمت و حقانيت نظام مقدس جمهوري اسلامي در صحنه هاي جهاني صحه گذاشت.

سالي توام با پيشرفت هاي چشم گير در عرصه هاي داخلي و بين المللي که حلاوت و شيريني اش را در سايه رهبري هوشمندانه ولي امر مسلمين حضرت آيت الله خامنه‌اي ( مد ظله العالي ) ، مديريت و درايت مقتدارانه رئيس جمهوري محترم جناب آقاي دکتر محمود احمدي نژاد و همراهي و همگامي ملت بزرگوارمان با دولتمردان خدوم و دلسوز ، چشيديم و شکر نعمت برخورداري از مواهب حکومت اسلامي و انقلابي را به جاي آورديم.

در عرصه صيانت از ميراث فرهنگي و معرفي جاذبه ها و شکوه و عظمت تاريخي و معنوي ايران عزيز نيز سالي خوب را پشت سر گذاشتيم و با تداوم گام هاي بلند در ثبت ملي و جهاني آثار تاريخي و معنوي اين مرز و بوم ، توسعه برنامه هاي حوزه گردشگري داخلي و خارجي ، راه اندازي و تاسيس خانه هاي عشاير ، باستان شناسي و گردشگري ، برگزاري جشنواره هاي متعدد ، امضاي تفاهم نامه توسعه گردشگري ميان ايران و مصر پس از بيش از سه دهه و ساماندهي و مرمت آثار تاريخي و به ويژه مساجد و اماکن مذهبي ، سعي نموديم تا کارنامه اي قابل دفاع به مردم عزيز و ايران دوستمان ارائه دهيم.

با اين عقبه سرشار از تلاش و حرکت و جوشش ، هم اکنون سالي نو با چشم اندازي روشن فرارويمان قرار گرفته است . نوروزي ديگر از راه رسيده است تا روزمان را نو کند و کهنگي و سکون را از روح و روانمان بزدايد ؛ نوروزي جهاني با محوريتي ايراني که عطر محبت ، انسانيت ، تعالي و عشق به هم نوع را در سراسر گيتي مي پراکند و ابناء بشر را به همزيستي مسالمت آميز در سايه انديشه اي الهي فرا مي خواند.

نوروزي سرشار از معناهاي ناب هستي شناسانه که بهترين بهانه بندگي و شکرگزاري خالق هستي ، زيبا ترين و ناب ترين جلوه معنوي و آييني در پاسداشت طبيعت و تجلي ميراث ماندگار و باشکوه ايران اسلامي است.

اما نوروز ، براي ما و همکارانمان در سراسر ايران عزيز که افتخار صيانت و معرفي مواريث ديرينه تاريخي ، فرهنگي و معنوي اين مرز و بوم را داريم ، معنا و کارکرد ديگري نيز دارد. نوروز براي ما ، انگيزه بخش خدمت مضاعف به هم وطنان عزيزمان در سراسر ايران اسلامي است و اين مجال خدمتگزاري ، رايحه بهار را برايمان دل انگيز تر مي کند.

در خاتمه کلام ، با درود به روح پرفتوح بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره ) و نثار سلام به روح بزرگ شهداي انقلاب اسلامي ، حلول سال جديد را به پيشگاه حضرت بقيه الله الا عظم (عج) ، محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامي ، خدمت رئيس جمهور محبوب و مردمي کشورمان و يکايک ايرانيان فهيم ، فرهيخته و ميراث دوست ، به ويژه خانواده هاي معزز شهدا و ايثارگران ، تبريک و تهنيت مي گويم و از پرودگار متعال ، سربلندي و سرافرازي ايران اسلامي و ايرانيان مسلمان را در سراسر جهان خواستارم.

اميد که سال جديد نيز در سايه رهنمودهاي سازنده مقام عظماي ولايت و با تلاش ملت کوشا و مسوولان خدمتگزارمان، سالي سرشار از توفيق و تعالي براي ايران سرافراز و ايرانيان سربلند باشد. \"









انتهای پیام/

کد خبر 1391123013