مدیر کل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری از تشکیل کمیته استانداردسازی با هدف به روزرسانی ضوابط استانداردسازی مراکز اقامتی سراسر کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری «علی لطفی» گفت: یکی از وظایف ذاتی دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری درجه بندی مراکز اقامتی و استانداردسازی آنها بر مبنای معیارهای روز جهانی و تلاش جهت کسب رضایتمندی گردشگران و مسافران است که همواره در جریان امور جاری مورد پیگیری بوده و در مسیر اجرا قرار داشته است.
وی با بیان اینکه تشکیل کمیته استانداردسازی مراکز اقامتی می تواند مدیریت صحیح به روزرسانی مراکز اقامتی را به دنبال داشته باشد؛ افزود: حضور مشترک کارشناسان و مسئولان بخش خصوصی به عنوان مجری و مسئولان دولتی در جایگاه  حاکمیتی کمیته استاندارسازی، شناسایی ضوابط جدید و نیز ارتقای نحوه خدمت رسانی مراکز اقامتی کشور را در پی خواهد داشت.
لطفی تشریح کرد: این کمیته از 4 کارگروه «ضوابط معماری، فنی و ساختمانی»، « تجهیزات و تزئینات»، « ایمنی و بهداشت» و «آموزش نیروی انسانی اماکن» تشکیل خواهد شد که با تعامل و اظهار نظر صنوف مرتبط و فعالین این حوزه ورود شایسته به عرصه استانداردسازی را به دنبال خواهد داشت.
مدیر کل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری با اشاره به اینکه اعضای جدید کمیسیون تشکیل دهنده کمیته استانداردسازی به زودی در جلسات پیش رو حضور خواهند یافت؛ اظهار داشت: پیش بینی شده است با تجمیع و بررسی ضوابط جدید و نیز تدوین برنامه های اجرایی، تسهیل فرآیند استانداردسازی مراکز اقامتی و نیز تعامل هر چه بیشتر با صنوف اجرایی صنعت گردشگری کشور را فراهم آوریم.
/108

انتهای پیام/

کد خبر 139205163