به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی میراث فرهنگی استان سمنان، این ارزیابی از سوی استانداری سمنان و با هدف بررسي فعالیتهای روابط عمومي ها از تیر ماه سال 91 تا تیر ماه 92در 23 شاخص انجام شد.
معیارها و ملاکهای اين ارزیابی مشتمل بر اطلاعرسانی و استفاده از ظرفیت مطبوعات و رسانههای گروهی، رویکرد به روابط عمومی الکترونیک، آمار تعداد اخبار تولید شده و اخبار منعکس شده در رسانهها و مطبوعات، توجه به انتقادات و نقطهنظرات منعکس شده در مطبوعات و تعداد مصاحبههای مدیران و فعال بودن پرتال و پایگاه اطلاعرسانی بود.
داشتن تلفن ارتباط مردمی، ایجاد سامانه پیام کوتاه، چاپ نشریه و ویژهنامه، چاپ بروشور، تهیه کلیپ و فیلم توسط روابط عمومی، تعامل و همکاری با خبرنگاران، برگزاری نشستهای هماندیشی و تجلیل از آنان، ایجاد تفاهم و نشاط بین کارکنان با برگزاری مراسم و همایش، تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه و اجرای برنامههای فرهنگی و هنری نیز بخش دیگری از این شاخصها بود.
نحوه پاسخگویی، راهنمایی ارباب رجوع و پیگیری مسائل و مشکلات آنان، ملاقات عمومی مردمی با مسئولان، نظرسنجی از نحوه رضایتمندی ارباب رجوع از نحوه عملکرد دستگاه، میزان توجه مسئولان و مدیران دستگاهها به اهمیت فعالیت روابط عمومی و پاسخگویی و ارتباط با رسانهها و مطبوعات نیز بخش دیگری از این شاخصها است.
گفتني است روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي استان سمنان در سال 1390 نيز موفق به كسب عنوان روابط عمومي فعال از سوي استانداري سمنان شده بود.
انتهای پیام/